مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، استفاده از آبیاری های نوین جهت استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی را لازم دانست.

مهندس اسدی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، گفت: با توجه به کمی بارش ها در سال های اخیر و نیاز بخش کشاورزی به آب، لازم است جهت آبیاری زمین های کشاورزی از سیستم های نوین آبیاری بهره گیری شود.

وی، افزود: اگر کانال های سنتی بهسازی شود راندمان آبیاری به 75 درصد خواهد رسید و با استفاده از روش های انتقال آب لوله پلی اتیلن و آبیاری تحت فشار، راندمان آبیاری به 95 درصد افزایش می یابد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر، گفت:همچنین در زمینه آبیاری تحت فشار، دولت تدبیر و امید با تخصیص اعتبار به ازای هر هکتار 65 میلیون ریال ( 85 درصد دولتی و بلاعوض و 15 درصد با مشارکت مردمی ) و درصورت عدم توانایی به جای مشارکت با ارایه تسهیلات کم بهره مساعدت لازم را می نماید.

اسدی، با بیان اینکه تاکنون 5 هزار و 650 هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان اهر به آبیاری تحت فشار تجهیز شده است گفت: این سیستم آبیاری موجب افزایش بهره وری در کشاورزی منطقه گردیده است و از هزینه های کارگری آبیاری سنتی ربه شدت کاسته شده و باعث کاهش هزینه بهره برداران شده و افزایش راندمان محصولات کشاورزی را در واحد سطح فراهم آورده که در نهایت باعث رفاه و معیشت بهره برداران گردیده است.
 انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.