استاندار اصفهان از برگزاري همايش مقام ادبي اصفهان خبر داد و اظهار كرد: طبق پيش بيني هاي صورت گرفته اين همايش در ارديبهشت سال آينده با هماهنگي تمام مراكز علمي و فرهنگي استان برگزار خواهد شد.

فراخوان ارسال آثار در سه هفته ي آيندهبه گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در دومين جلسه ي انجمن مفاخر استان اصفهان، گفت: اين انجمن سابقه ي بسيار طولاني دارد ولي متاسفانه در سال هاي اخير مورد بي مهري قرار گرفته بود و جلسات آن برگزار نمي شد. 

استاندار اصفهان تصريح كرد:‌ برخي از استان‌ها كه از نظر بنيه ي علمي و مفاخر شايد در حد و اندازه‌ي اصفهان نباشند، در حوزه‌ي مفاخر بهتر و بيشتر از اصفهان ورود يافته اند.

رسول زرگرپور افزود: در دولت جديد سعي شده كه اهميت بيشتري به اين گونه انجمن ها داده شود و با تشكيل جلسات مستمر برنامه هاي مشخص تري براي آينده ي اين انجمن طراحي شود.

رسول زرگرپور با تاكيد بر اينكه لازم است در معرفي مفاخر ادبي اهتمام ويژه اي داشته باشيم، افزود: تراز اول بودن اصفهان در اين حوزه بر كسي پوشيده نيست.

وي اضافه كرد: استان اصفهان همانطور كه در علوم جايگاه ويژه اي دارد در رابطه با ادبيات نيز از جايگاه شاخصي برخوردار است و از سه مكتب موجود خراساني، عراقي و اصفهاني، مكتب ادبي اصفهان جايگاه رفيع تري نسبت به دو مكتب ديگر دارد و بايد در قد و قواره ي اين مكتب اين انجمن نيز بتواند فعاليت كند.

زرگرپور از برگزاري همايش مقام ادبي اصفهان خبر داد و اظهار كرد: طبق پيش بيني هاي صورت گرفته اين همايش در ارديبهشت سال آينده با هماهنگي تمام مراكز علمي و فرهنگي استان برگزار خواهد شد.

استاندار اصفهان با بيان اينكه در اين همايش جايگاه مقام ادبي اصفهان و اثرات اين مقام در ادبيات كشور معرفي خواهد شد، اضافه كرد: افرادي كه در رابطه با ادبيات كشور در استان اصفهان فعاليت داشتند و جزء مفاخر ادبي كشور هستند به مردم شناسانده و آثار آن ها نيز توليد و تكثير خواهد شد

وي بر برگزاري منسجم و مستمر جلسات اين انجمن تاكيد كرد و اظهار داشت: بسياري از اساتيد و مفاخر استان علاقه مند هستند كه در برگزاري همايش مشاركت داشته باشند كه اين موضوع هم در غناي همايش و هم در مقبوليت همايش تاثيرگار خواهد بود.

رسول زرگرپور افزود: حداكثر ظرف سه هفته ي آينده فراخوان ارسال آثار، مقامات علمي و موضوعاتي كه در رابطه با اين همايش مطرح است، اعلام خواهد شد

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.