کرمان؛

شب حاجت شب میلاد منجی/ زده ام فالی و فریاد رسی می آید

امشب که به نیمه برسد میلاد بزرگترین منجی عالم بشریت است وسراسر ارض و سماوات غرق نور وشادی از این میلاد مبارک هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از کرمان؛ نیمه شعبان شب بزرگی است که درباره آن از قول ائمه (ع) آورده اند: بعد از شب قدر نیمه شعبان را گرامی بدارید زیرا شب بزرگی است.

میلاد دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت وهدایت یعنی حجت بن الحسن العسکری درروز جمعه سال 255هجری قمری و یک سال بعد از ازدواج امام حسن عسکری با نرجس خاتون اتفاق افتاد.

درباره امام عصر ومقام ومنزلت ایشان حرف وحدیث فراوان است ودر ادیان مختلف منجی آخرالزمان نام برده شده وجهان وتمام ادیان الهی وحتی غیرالهی به آمدن منجی دنیا ایمان دارند اما (م ح م د )بن الحسن العسکری (ع) که توسط پیامبر و تمام ائمه قبل از تولد مژده آمدنش روایت شده تنها امامی است که زنده وبه امر خداوند از نظرها غایب است تا روزی که به امر الهی بازگشته و با ظهور خویش جهان را به عدالت وصلح و مهربانی فرمان دهد.

درخصوص غیبت، ظهور، زندگی ، فرزندان وزندگی روزانه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) تفاسیر و نقل و قولهای زیادی گفته شده که تنها عده معدودی از آن سندیت دارد.

که می توان با مراجعه به کتابهایی چون الغیبه نعمانی، مهدی موعود، الفبای مهدویت (مجتبی ترانه ای) عصر ظهور علی کورانی و....به این منابع دست یافت.

و برای این شب بزرگ اعمالی وارد شده که از آن جمله قرائت دعای سلامتی امام عصر(عج) قرائت زیارت عاشورا ، تصدق به نیت سلامتی امام زمان ، صلوات ، نمازهای دو رکعتی و حتی 100رکعتی آورده شده.

از قول برخی بزرگان آورده شده که در شب نیمه شعبان هر یک از اذکار " الله اکبر" لا اله الاالله" سبحان الله " الحمدالله را 100بار بگویید.

قرائت دعای کمیل نیز در اعمال این شب آورده شده است.

احیای شب نیمه شعبان وختم قرآن به نیت سلامتی امام عصر(عج)

حال در آستانه میلاد امام زمان که جانها به فدای مقدمش باد، تمام شهر و روستاها و حتی خانه های شهر کرمان مملو از شادی و تدارک برای پذیرایی از منتظران آن امام عزیز است.

کرمانیها همه ساله در تمام میادین اصلی شهر، کوچه ها و خانه ها را چراغانی و با نصب نورهای رنگی ، فانوس ودیوار کوبهای رنگی وزیبا ارادت خود به امام عصر را نشان میدهند.

اغلب مساجد شهر کرمان نیز از چند روز گذشته به استقبال میلاد امام زمان(عج) رفته وبابرگزاری جشن ها ومولودی خوانی هایی قوم مبارک ایشان را چشم انتظارند.

طبق رسوم قدیمی کرمانیها در شب نیمه شعبان علاوه برتوزیع انواع شربت های خنگ نظیر شربت زعفران، فالوده کرمانی ، شربت خاکشیر و زعفران ، شربت به لیمو وحتی بستنی وشله زرد و کلمپه وکیک کرمانی مراسم های احیا نیز برگزار می شود.

در مساجدی چون مهدیه صاحب الزمان کرمان مراسم احیا نیمه شب شعبان نیز با مراسم هایی چون قرائت زیارت آل یاسین ، زیارت عاشورا و ذکر فرج برای امام زمان واهدا ختم قرآن به محضر آن امام بزرگ برگزار و عشاق آن حضرت به یمن حضور ایشان در جهان نذروات خود را به اماکن مذهبی می برند.

زده ام فالی و فریاد رسی می آید

حال بیش از 1181سال از میلاد امام زمان می گذرد وحتی اگر دیگران بگویند چگونه امکان دارد کسی بعد از این همه سال بیاید و جهانی را متحول کند باز....شیعیان علی با ذکر اللهم عجل لولیک الفرج چشم به راه آمدن پسر انسان مهدی آل محمد (ص) هستند.

به قول حافظ شیرین سخن

مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید    که زانفاس خوشش بوی کسی می آید

از غم هجر مکن ناله وفریاد             که دوش زده ام فالی و فریاد رسی می آید


گزارش از مرضیه السادات حسینی 



انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.