مقامات صهیونیستی شش قانون جدید را با هدف یهودی‌سازی قدس به اجرا درمی‌آورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه الدستور اردن در پایگاه اینترنتی خود با اعلام این خبر افزود؛ شیخ" محمد حسین،" مفتی  فلسطینی شهر قدس و سرزمینهای فلسطینی در زمینه افزایش تجاوزهای روزمره صهیونیست‌ها به قدس و مسجد الاقصی و اذیت و آزار حامیان این مسجد و تعرض به مسجد به طور ویژه در مراسم موسوم به اعیاد یهودیان هشدار داد.

شیخ محمد حسین در کنفرانس مطبوعاتی که شبکه «اینجا قدس است» در آموزشگاه «رسانه مدرن» در رام الله با مشارکت "حنا عیسی،" استاد حقوق بین الملل و دبیرکل کمیته اسلامی مسیحی قدس و "جمال عمرو،" پژوهشگر در زمینه قدس برگزار کرده بود در زمینه تجاوزهای پیاپی صهیونیستها به مسجد الاقصی و پیامدهای منفی ناشی از آن هشدار داد.

شیخ حسین تاکید کرد مسجد الاقصی به مسلمانان تعلق دارد و دیگران هیچ حقی در آن ندارند و هر مسلمان و مسیحی که مسجد الاقصی را مقدس می شمارد باید در برابر تغییراتی که در آثار تاریخی این مسجد به وجود می آورند بایستد و مانع از یهودی سازی آن شود زیرا این مسجد اسلامی است و یهودی‌ها با بهانه تخت سلیمان و خیال‌پردازی های تورات‌های تحریف شده خود هر تغییری را که برای از بین بردن آثار اسلامی این مسجد به وجود می آورند به منزله جنگ تمدن به شمار می رود.

وی افزود: هم اکنون تجاوزها جنبه معنوی نیز به خود گرفته است زیرا با اظهارات مقامات صهیونیستی و دستورات آنان تعرض به مسجد الاقصی مجاز شمرده می شود. این در حالی است که قوانین بین‌المللی را که از حقوق غیرنظامیان در آن دفاع می کند زیر پا می‌گذارند.

حنا عیسی نیز در این زمینه گفت: رژیم اشغالگر اسرائیلی امسال 17 میلیون دلار به یهودی سازی قدس و تغییر آثار اسلامی آن تخصیص داده است  و شش قانون جدید را در کنست در این زمینه به تصویب رسانده است.

از جمله این قوانین از بین بردن آثار شهر قدس، تشدید مجازات شهروندان فلسطینی که سنگ پرتاب می کنند به 35 سال زندان، طرح تقسیم مسجد الاقصى از نظر زمانی و مكانی، ممنوعیت ورود حامیان مسجد الاقصی به این مسجد، اتخاذ سیاست مشت آهنین در رفتار با اهالی بیت المقدس و نوسازی آثار یهودی در این مسجد با هدف ایجاد قدس بزرگ و ابدی است.

وی افزود: هم اکنون 28 تونل زیرزمینی در زیر شهر وجود دارد که شهرک‌های صهیونیستی را به شهرک‌های یهودی حومه و داخل قدس و دیوار براق (ندبه) متصل می‌کند، این در حالی است که بیست و نه شهرک صهیونیست نشین و یکصد و چهار کنیسه یهودی در اطراف آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون شرایط بسیار سخت است و اگر جهان برای نجات شهر قدس و مسجد الاقصی اقدامی نکند اسرائیل با ادامه شهرک سازی ها و یهودی سازی قدس همه آن را یهودی خواهد کرد زیرا اسرائیل در نظر دارد همه وزارتخانه های دولت صهیونیستی را به شهر قدس منتقل کند و تصمیم گیری‌های آموزش و پروش فلسطینی را در مدرسه های این شهر ممنوع خواهد کرد و با سوء استفاده از شرایط بحرانی منطقه و دوگانگی سیاستهای کشورهای جهان در زمینه کشور فلسطین، پرونده قدس و یهودی‌سازی آن را به نفع خود پایان خواهد داد.

از سوی دیگر جمال عمرو نیز در زمینه برگزاری مراسم اعیاد یهودی‌ها در هفته آینده موسوم به عید  یهودی الانوار هشدار داد. وی گفت خطرناکترین توطئه های صهیونیستی علیه شهر قدس طرح «كیدم یروشلیم» است که یکی از سیزده طرح موسوم به «التلفریک» است زیرا اسرائیل با این طرح در نظر دارد ورودی وادی الحلوه را در اختیار بگیرد و 60 هزار فلسطینی را از شهرک سلوان و شهرک الثوری در محاصره قرار دهد، دولت اشغالگر اسرائیلی برای این طرح 100 میلیون دلار تخصیص داده است، و 25 موسسه یهودی نیز از این طرح حمایت خواهند کرد.

عمرو خواستار شکایت از توطئه گران اسرائیلی و برنامه ریزان یهودی سازی قدس در دادگاههای کیفری بین المللی شد. کسانی که موزه التسامح بر جمجمه های مسلمانان و اعراب در مقبره مأمن الله بنا نهادند و هم اکنون نیز در زمینه تاسیس معبدها وکنیسه های یهودی در مناطق آثار اسلامی برنامه ریزی می‌کنند.

از سوی دیگر کمیته اسلامی - مسیحی یاری رساندن به قدس و مقدسات، اعلام کرد هفتمین مراسم « جشنواره الانوار» را که مقامات رژیم صهیونیستی در صدد برگزاری آن در سوم تا ششم ژوئن جاری هستند  جزئی از توطئه بزرگ یهودی سازی است که در نظر دارند شهر قدس را با همه جزئیات و آثار عربی آن یهودی سازند.

از سوی دیگر نظامیان صهیونیستی روز گذشته سیزده فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

وزارت کشور فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیلی با یورش به شهرهای الخلیل و طولكرم و بیت لحم و نابلس و جنین و تیراندازی گسترده به سمت فلسطینیان سیزده شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار