بیل گیتس اعتقاد دارد جامعه جهانی باید از وقوع بیماری‌های همه گیر مانند ابولا درس گرفته و با راهکارهایی جدی مانع از وقوع مجدد این نوع بیماری‌ها و تلفات میلیونی آن در آینده شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، بیل گیتس در جدیدترین سخنرانی خود در کشور آلمان از نگرانی‌ها در خصوص پیدایش موج جدیدی از بیماری‌های همه‌گیر در دنیا و بروز تلفات چندین و چند میلیونی در یک بازه زمانی کوتاه خبر داده است.
 


گفتنی است؛ بیل گیتس به تازگی اعلام کرده است جهان باید از تاریخچه بیماری‌های همه گیر و ترسناکی که تا به حال رخ داده، مانند بیماری‌ ابولا که از سال گذشته میلادی تا به حال باعث مرگ بیش از 9 هزار نفر شده و یا آنفولانزای اسپانیایی در سال 1918 بر اساس آمارهای ضد و نقیض باعث مرگ بیش از 50 میلیون نفر شده درس بگیرد.



بیل گیتس در ادامه سخنرانی خود افزود: علاوه بر ساخت واکسن، افزایش سطح بهداشت، آموزش پزشکان یکی از مهم‌ترین ابزارها فناوری‌های نوین است که می‌تواند به ریشه  کنی و کنترل این نوع بیماری‌ها کمک شایانی کند.

در پایان بیل گیتس از تلاش‌های دولت آلمان جهت ساخت واکسن ابولا تقدیر و تشکر کرده است، او و همسرش میلیندا هر ساله حدود 4 میلیارد دلار صرف  کمک به نیازمندان و افزایش سطح بهداشت جهانی می‌کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار