فدراسیون فوتبال جمهوری ایرلند فاش کرد فیفا مبلغ بالایی را به این فدراسیون به عنوان حق السکوت در جریان قضیه آنری پرداخت کرده است.

حق السکوت 5 میلیونی فیفا به ایرلند به خاطر گل آنریبه گزارش خبرنگار دنیای ورزشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، فدراسیون فوتبال جمهوری ایرلند فاش کرد فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) 5 میلیون یورو به این کشور پرداخت کرد تا ایرلند هیچ اقدام قانونی در اعتراض به خطای هند (hand) معروف "تیری آنری"  در مقدماتی جام جهانی 2010 انجام ندهد.

جان دلینی رئیس فدراسیون فوتبال ایرلند به رادیو «آر تی ای» این کشور گفت :« در آن زمان به توافق رسیدیم که آنها مبلغی را به فدراسیون فوتبال ما بدهند تا ما هیچ اقدام قانونی اتخاذ نکنیم.»

این مبلغ پرداخت شده از طرف فیفا به فدراسیون فوتبال ایرلند 5 میلیون یورو برآورد شده است اما دلینی از تایید یا تکذیب آن خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، فرانسه در مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در دیدار حذفی برابر ایرلند در 19 نوامبر 2009 پس از گل جنجال برانگیزی که ویلیام گالاس با خطای هند آنری به ثمر رساند برابر حریف خود به تساوی یک یک رسید و به جام جهانی صعود کرد.   
در 18 ژانویه 2010 کمیته انضباطی فیفا اعلام کرد هیچ مجازاتی متوجه آنری نمی شود.

این دیدار انتقادات شدیدی از طرف ایرلندیها به دنبال داشت و حتی برایان کوین نخست وزیر آن زمان ایرلند از فیفا خواست این دیدار تکرار شود اما فیفا این درخواست را رد کرد.

این افشاگری فدراسیون فوتبال ایرلند پس از آن صورت می گیرد که رسوایی فساد در فیفا که به استعفای سپ بلاتر رئیس سوئیسی این فدراسیون انجامید به اوج خود رسیده است.

بلاتر سه شنبه گذشته چهار روز پس از انتخاب مجددش به عنوان رئیس این فدراسیون برای پنجمین دوره پیاپی، از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار