اقساط تسهیلات مسکن به اندازه اجاره طبق متوسط کلان شهرها ها است/ پرداخت وام های نوسازی از سوی 5 بانک از مهم ترنی عناوین خبری این هفته بود که از سوی وزیر راه وشهرسازی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار راه وشهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران این هفته بازار مسکن نسبت به ماه های گذشته شاهد اتفاقات بسیاری بوده است.

براساس این گزارش عضو کمیسیون اقتصادی عمران:

با اشاره به اینکه دولت به فکر هزینه‌های خانه‌های خالی است، گفت: اثر گذاری این طرح بسیار بیشتر از درآمدهای کمی است که حاصل می‌شود

گزارش/

ایجاد شهرک‌های ویلایی و خانه‌های سوپرلوکس در برخی از مناطق تهران که قیمت آنها به 20 میلیارد تومان نیز رسیده و از سوی دیگر وجود واحدهای کوچک که حتی برخی از متقاضیان توانایی خرید یک متر آن را هم ندارند، از احوالات پایین شهر بالای شهر تهران است.

عضو کمیسیون عمران مجلس:


عضو کمیسیون عمران گفت: در حال حاضر ما در خصوص مسکن اجتماعی هیچ اطلاعاتی نداریم و باید مشخص شود که این طرح در کجا و توسط چه کسانی ساخته خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران:

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه دولت باید نظارت خود را بر تسهیلات مسکن افزایش دهد، گفت: دولت باید مراقب باشد که خرید و فروش مسکن توسط دلالان صورت نگیرد.

کارشناس ساختمان مطرح کرد:


یک کارشناس ساختمان از مقاومت پایین ساختمان‌های نو در برابر زلزله خبرداد و گفت: ساختمان‌های تهران در برابر زلزله بسیار ضعیف هستند و این موضوع در شهر تهران فاجعه است.

امیرخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران از واقعی شدن تعرفه مهندسان در 2 سال گذشته خبر داد و گفت: کیفیت ساخت و ساز در این برهه نسبت به زمین افزایش یافته است.

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:


مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از پرداخت 20 میلیون تومان تسهیلات مسکن بدون سود خبر داد گفت: از سال گذشته تا به امروز 27 هزار و 500 فقره تسهیلات نوسازی پرداخت شده است.


كارشناس ارشد مسايل ساختماني تاكيد كرد: تخريب ساخت و سازهای غيرمجاز اقدام مثبتی است اما بايد پيش از برخورد با معلول‌ها به ريشه‌كنی علل بپردازيم و نهادهای متخلف هم بايد تعطيل شود.


همزمان با رسیدن فصل جابه جایی ها قیمت های اجاره شکسته شد و مستاجران نباید دل مشغولی نسبت به افزایش قیمت اجاره بها داشته باشند

گزارش/

در حال حاضر آینده بازار مسکن در گرو پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی است اما متاسفانه شرایط سخت‌ آن متقاضیان را آشفته کرده است.



تفاهمنامه همکاری مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف عملیاتی کردن برنامه‌های ویژه زنان و خانواده در محدوده بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاههای غیر رسمی شهرهای کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به امضا رسید.

آخوندی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:


وزیر راه و شهرسازی گفت: اقساط تسهیلات وام 80 میلیونی مسکن بالا نیست و به اندازه اجاره مسکن طبقه متوسط جامعه است.

آخوندی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نظری در رابطه با کاهش اقساط تسهیلات 80 میلیون تومانی ندارم، گفت: پرداخت تسهیلات بافت‌های فرسوده از سوی 5 بانک آغاز شد.


مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیگیری اجرایی کردن برنامه‌های جامع راهبردی حوزه زنان و خانواده با رویکرد توانمندسازی در محدوده بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی با مشارکت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی از اهداف اصلی تفاهم نامه به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی:


مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از افزایش جمعیت مردم در سکونت‌گاه‌های غیررسمی خبر داد و گفت: متاسفانه فقر شهری اثرات بسیاری بر زندگی مردم به خصوص بر زنان می‌گذارد.

آخوندی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت امور زنان و وزارت راه:


وزیر راه و شهرسازی از پر زیان بودن تفکیک قوانین و مقررات برای زنان خبر داد و گفت: باید از سیاسی شدن امور زنان بپرهیزیم و به اجتماعی بودن آنها توجه کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان خبر داد:


مدیرکل بنیاد مسکن کردستان از مقاوم‌سازی 5 هزار مسکن روستایی در امسال خبر داد و گفت: کلنگ‌زنی 200 واحد مسکن برای اقشار کم‌درآمد زده شد.


بيش از 116 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای انديشه، هشتگرد، پرند و پرديس شرايط تسهيلات 30 ميليون تومانی را دارد تا بموقع تکميل و واگذار شود.


همايش كاربري زمين و حمل و نقل پايدار با حضور معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي و رئيس دانشكده شهرسازي دانشگاه بركلی آمريكا برگزار شد.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي اعلام كرد:


قائم مقام وزير راه و شهرسازي گفت: تاكنون ۶۵.۲ درصد پروژه هاي مسكن مهر در سراسر كشور شامل يك ميليون و 500 هزار واحد تكميل و به بهره برداري رسيده است كه اين رقم بهره برداري از مسكن مهر تا پايان شهريور امسال به يك ميليون و 700 هزار واحد افزايش مي يابد.



عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران از کاهش کیفیت ساختمان‌ها در پروژه‌های انبوه سازی خبر داد و گفت: باید هرچه در شهرستان ما نیز تعرفه‌ها راضی‌تر شود.

انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار