به گزارش
خبرنگارتجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران علیرضا جهانگیریان رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه دیدار وزیر راه و شهرسازی از سامانه هوشمند جامع گمرکی با اشاره به نحوه پیگیری نارضایتی ایرلاینها از دستورالعمل حقوق مسافران هوایی گفت: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی این دستورالعمل اجرایی خواهد شد و در آینده در صورت نیاز میتوان با تصویب از سوی مراجع ذی ربط تغییراتی در آن به وجود آورد.
وی افزود: از ماه گذشته که این دستورالعمل جدید اجرایی شده تاکنون شکایت یا گزارشی رسمی به دست ما نرسیده است.
به گفته جهانگیریان با توجه به اعلام جزییات حقوق مسافران در این طرح قطعا ایرلاین ها موظفاند در مقابل تاخیرهای به وجود آمده به مسافرانشان پاسخگو باشند و در صورت لزوم برای تاخیرهایی با تعداد ساعت بالا جریمه بپردازند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اصلیترین دلیل نارضایتی ایرلاینها این است که آنها معتقد هستند تمام تاخیرها از سوی شرکتهای هواپیمایی به وجود نمیآید و عوامل و نهادهای دیگر نیز در آن دخیل هستند.
وی ادامه داد:البته سازمان هواپیمایی نیز به این موضوع این طور پاسخ داد که با توجه به عقد قرارداد از سوی ایرلاینها با دستگاههای خدماتده در فرودگاه و فضای هوانوردی، در نهایت مسئولیت با شرکت هواپیمایی است و مردم ایرلاین را میشناسند.
جهانگیریان درباره نحوه دریافت جریمه از سوی مسافران نیز گفت: جزییات این موضوع از سوی ایرلاینهای مربطه اجرایی میشود که میتواند چه در فرودگاه و چه با مراجعه به دفاتر آنها انجام شودوسازمان هواپیمایی بر اجرای این طرح نظارت کامل داشته و اجازه پایمال شدن حق مسافران را نمیدهد.
انتهای پیام/