معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت : نگاه در سند آمایش نگاهی به آینده است و این سند یکی از مهمترین اسناد آموزشی دو دهه اخیر است که با حمایت های رئیس محترم جمهور و وزیر محترم بهداشت به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسید.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر باقر لاریجانی در اولین نشست دبیران هیات های ممتحنه و ارزشیابی و برنامه ریزی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی اظهار داشت در اجرای مصوبه آمایش سرزمینی با واگذاری ماموریت­های مشخص به قطب ها می توان از کلیه ظرفیت های کشور بهره برداری نمود.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت ما باید حیطه های توسعه علم را رصد نموده و به مدلی برسیم که در هر رشته و حیطه در مناطق آمایشی جه ماموریتی بسپاریم
 
دکتر لاریجانی افزود: بازنگری رشته ها اهمیت بالایی دارد وباید هر چه سریعتر در این خصوص اقدام نماییم.  وی افزود یکی از اهداف اساسی معاونت آموزشی تقویت دبیرخانه ها می باشد و اقدامات اولیه جهت کسب مجوز شورایعالی برنامه ریزی برای تبدیل دبیرخانه  ها به جایگاه واقعی آنها صورت گرفته است.
 
دکتر لاریجانی ضمن اشاره به بازبینی کوریکولوم های آموزشی اظهار داشت : کوریکولوم ها باید با حمایت دبیرخانه بسرعت بازبینی شود و ان شاءا... تا پایان ماه مبارک رمضان کلیه کوریکولوم های آموزشی به زبان انگلیسی ترجمه خواهند شد.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود : ارزشیابی و اعتباربخشی رشته ها تاکنون بصورت بازدیدهای حضوری انجام گرفته لیکن اجرای مجازی این برنامه و جمع آوری اطلاعات از مناطق از طریق سایت و حسب نیاز بازدیدهای موردی از برنامه های در دست اقدام معاونت آموزشی است.
 
دکتر لاریجانی ضمن اشاره به اهمیت آموزش مجازی اظهار داشت جهان از آموزش سنتی فاصله گرفته و هم اکنون درصد قابل توجهی از آموزش ها به صورت مجازی ارائه می گردد. وی افزود  به منظور بین المللی نمودن آموزش علوم پزشکی باید بوردها به سمت ارائه بخشی از آموزش ها به صورت مجازی حرکت نمایند و برای گسترش عدالت آموزشی بخصوص در علوم پایه باید به مجازی سازی توجه بیشتری شود. 



انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.