وزیر امور خارجه هلند در دیدار با همتای روس خود بر محاکمه و مجازات عاملان سقوط هواپیمای MH17 تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ "برت کوئنداس ،" وزیر امور خارجه هلند و "سرگئی لاوروف،" همتای روس او، در مسکو دیداری رسمی انجام دادند و موضوع محاکمه عاملان حادثه شلیک موشک به هواپیمای مسافربری MH17 خطوط هوایی مالزی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

حدود دو سوم از 298 سرنشین هواپیمای مذکور که 17 ژوئیه (26 تیر 93) در آسمان اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفت، هلندی بودند. "کوئنداس" با توجه به اهمیت این موضوع برای کشور هلند گفت: مذاکراتم با "لاوروف" آسان نبود و اختلاف نظرات مهمی میان ما وجود داشت؛ اما از پیگیری این موضوع دست نمی‌کشیم و با جدیت مراحل محاکمه عاملان سقوط هواپیمای MH17 را دنبال می‌کنیم. این وظیفه‌ای است که از سوی قربانیان و خانواده آنها بر دوش خود احساس می‌کنیم. هلند اکتبر آینده (مهر 94) اولین جلسه دادگاه برای رسیدگی به این موضوع را برگزار می کند.

هنوز مشخص نیست چه گروهی به این هواپیمای مسافربری شلیک کرده است؛ اما برخی مقامات مدعی شدند برای سرنگونی این هواپیما از موشک‌های سطح به هوای روسیه استفاده شد که در اختیار حامیان مسکو در اوکراین بود. روسیه به شدت این ادعا را تکذیب کرد.

قرار گرفتن نام تعداد زیادی از مقامات اروپایی در فهرست سیاه روسیه و ممنوعیت سفر آنها به مسکو از دیگر مسائل مورد بحث وزرای خارجه روسیه و هلند بود که به نظر می‌رسد آن هم به نتیجه‌ای مطلوب نرسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار