رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت :باید سهم کارآفرینان، تولید کنندگان و سرمایه گذاران در اقتصاد کشور تعیین و افزایش یابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، غلامحسین شافعی در همایش جذب و توسعه سرمایه گذاری خراسان رضوی افزود: این افراد می توانند با استفاده از ظرفیتهایی که مبتنی بر اصول و در چارچوب قوانین تجارت است فعالیت می کنند.

وی گفت: در حال حاضر جامعه اقتصادی در حال تغییر است و هر تغییری دارای اثرات مثبت و منفی است که در این میان کشورهایی موفق هستند که دارای ریسک پذیری بالایی باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: در بخش اقتصاد کشور، نگاه بخش خصوصی در حال تغییر است و باید تغییر گفتمانی در راستای ایجاد رقابت به وجود بیاید.


شافعی ادامه داد: برای این تغییرسازی نیازمند یک ائتلاف‌سازی هستیم که در این رابطه روابط دولت بخش خصوصی و دولت و بخش خصوصی و مجلس حرف اول را می‌زند.

وی با اشاره به اینکه باید یک شراکت مفید بین بخش خصوصی و دولت صورت بگیرد عنوان کرد: بخش خصوصی باید دارای صدایی رسا و قدرت عمل کافی برای این مشارکت اقتصادی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: برای تقویت اعتماد دو سویه بین بخش خصوصی و دولت، بخش خصوصی باید پویا و از شفافیت و قانون مداری و سلامت مالی برخوردار باشد.

شافعی تاکید کرد: در این رابطه بخش دولتی باید قانون مدار باشد و از تصمیمات سلیقه‌ای احراز کند، شفافیت در عملکرد و خود را شریک سالم مردم دانستن نیز از دیگر اولویت‌ها است.

وی تصریح کرد: این ائتلاف سازی را به حدی باید جدی گرفت که در سال همدلی و همزبانی همه، مشکلات کشور را مشکل خود بدانند و برای رفع آن نیز نهایت تلاش خود را انجام بدهند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.