کارشناس تیراندازی کشورمان گفت:‌ تیم تفنگ بادی برای رفع نقاط ضعف نیاز به جریان تازه‌ای دارد.

حسن ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: در مسابقات جهانی آلمان تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه به جایگاه قابل قبولی دست نیافتند، برخی تیراندازان آفت محسوسی داشتند با این وضعیت شانس لیگ سهمیه المپیک کم است.

وی افزود: در این مسابقات در بخش تفنگ بادی خدماتی به نمره 412 و امام قلی نژاد به نمره 416 رسید که  نمره های قابل دفاعی نبود اما الهه احمدی که به فینال راه یافت نسبت به رتبه‌اش در المپیک لندنم سطح پایین‌تری قرار گرفت.

*از تیم ملی تفنگ انتظار کسب سهمیه بود

وی اشاره کرد:‌ تیراندازی مشکل تامین فشنگ دارد اما در بخش بادی که با ساچمه کار می‌کنیم محدودیت زیادی نیست و اعضای تیم ملی در اکثر مسابقات رقابتی برای کسب سهمیه المپیک شرکت می‌کنند بنابراین از تیم تفنگ بادی انتظار بیشتری برای کسب سهمیه المپیک بود اما رتبه‌های خوبی در این مسابقات نداشتیم.

وی ادامه داد: در بخش سه وضعیت مشکل فشنگ برای تیراندازان وجود دارد ورزشکاران افت نداشتند و در همان مسیر قبلی به کارشان ادامه دادند.

*نمرات تیم تپانچه با توجه به امکانات قابل قبول بود

ذوالفقاری گفت: در تپانچه بادی نمره 575 با توجه به امکانات نمره قابل قبولی است اما برای سهمیه باید بالاتر از 585 نمره کسب کرد.

در تپانچه آقایان نماینده کشورمان رتبه خوبی به دست آ‌ورد و با توجه به امکانات و تجهیزاتی که بخش تپانچه دارد نمره‌ها قابل قبول است.

وی ادامه داد: تیم تپانچه بانوان افت نکرد و نمرات قبلی را تکرار کردند، برای کسب سهمیه المپیک باید هزینه کرد اگر به امید شانس جلو برویم جایی در المپیک نخواهیم داشت.

وی افزود: اما تیم ملی تیراندازی نسبت به سال های گذشته روند رو به رشدی داشت و در این مسیر بانوان به موقعیت‌های خوبی در سطح بین المللی رسیدند به ویژه از زمان مربی‌گری لازلو به موفقیت‌های زیادی رسیدند.

*تیم ملی تفنگ نیاز تنوع تکنیکی دارد

وی عنوان کرد:‌ به اعتقاد من تیم تفنگ بادی نیاز به تغییر و تحولات جدیدی دارد چون تیر اندازان سال هاست با یک تفکر و سیستم کار می‌کنند و نیاز به تنوع تکنیکی در این زمینه است و اعضای تیم ملی نقاط ضعف خود را تقویت کنند، معتقدم تیر اندازان با این روش نتوانند به اوج خودشان برسند.

وی بیان کرد: افت در همه کشورها وجود دارد حتی تیم تیراندازی که قهرمان جهان بود در این مسابقات افت زیادی داشت، فدراسیون همه تلاشش را می کند تا شرایط را برای تیراندازان فراهم کند.

ذوالفقاری گفت: بدین ترتیب وضعیت در تپانچه با توجه به اینکه در جایگاه ثابتی هستیم شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک نیست اما در تفنگ اگر بیشتر تقویت شود می‌توان به کسب سهمیه امیدوار بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار