مسئول دوره های آموزشی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: دوره های آموزشی بحران غدیر از خرداد تا مهر ماه در کل کشور برگزار می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران تبریز، مرتضی اکبرپور امروز در نشست هماهنگی برنامه های آموزشی غدیر در تبریز بر ضرورت آموزشهای مستمر در امر مدیریت بحران تاکید کرد.

اکبرپور بیان کرد: سازمان مدیریت بحران کشور اخیرا برگزاری مجدد دوره آموزشهای غدیر را در دستور کار قرار داده و برای 6 استان شمالغرب کشور این دوره ها در تبریز برگزار می شود.

وی گفت: 5 کارگاه دیگر آموزشی تا مهر ماه در کل کشور برگزار میشود و حدود 180 نفر در دوره اول در تبریز حاضر خواهند شد.

معاون آمادگی و مقابله با بحران سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی مدیریت بحران در کشور عنوان کرد: این دوره ها به صورت علمی در کمتر کشوری از جهان برگزار می شود و نتایج این دوره ها در کشور کاهش قابل توجه تلفات حوادث بوده است.

مسئول دوره های آموزشی بحران سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر آمادگی در زمینه مدیریت بحران اظهار کرد: عدم آمادگی در زمینه بحران و مقابله با آن آشفتگی را موجب می شود و باید آمادگی دائم را داشته باشیم.

خلیل ساعی ، مدیر کل بحران آذربایجان شرقی نیز در این جلسه  با بیان اینکه آذربایجان شرقی در سال 89 دوره غدیر 6 را برگزار کرد گفت: در این دوره 210 نفر در کارگاه 4 روزه شرکت کرده و آموزشهای مدیریت بحران آرائه شد.

مدیر کل بحران آذربایجان شرقی بیان کرد: این دوره از 18 تا 21 خرداد با محوریت علمی  دانشگاه امام حسین برگزار می شود و مسئولان استانهای اردبیل ، آذربایجان غربی ، زنجان ، قزوین و گیلان به همراه آذربایجان شرقی در این دوره ها شرکت می کنند.

ساعی یادآور شد: افتتاحیه این دوره با حضور مقامات کشوری و استانی همراه خواهد بود و این دوره انعکاس کشوری خواهد داشت و کارگاه های متعدد برگزار می شود.

سید مجید جدی ، مشاور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این جلسه گفت: یکی از موضوعات مهم آموزش مدیریت افکار عمومی در زمان  بحران است و نباید رسانه ها در زمان بحران نامحرم شمرده شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش آموزشی غدیر در تبریز بر ضرروت همراهی مدیران به صورت فرا بخشی و نگاه فرا مدیریتی در زمان بحران شد.

 مشاور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ضرورت هماهنگی در مدیریت بحران تاکید کرد: اگر مدیران هماهنگی لازم را با هم داشته باشند خواهند توانست میزان تلفات در حوادث را کاهش دهند.

وی خواستار نگاه فرا بخشی در زمینه مدیریت بحران شد و گفت: شورای هماهنگی مدیریت بحران استانها باید به صورت تیمهای مدیریت بحران فعالیت کند و هر عضو این تیم موفقیت و شکست دیگران را موفقیت و شکست خود بداند.

مشاور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: کارگاه آموزشی که برگزار می شود کارگاهی با هدف ایجاد تعامل میان مدیران اجرایی  و بدنه علمی است و تلاش می کنیم تا دانش طرفین افزایش یابد و بسیاری از دانشگاه های معتبر کشور در این زمینه همکاری دارند.

همچنین در این نشست که با حضور اصحاب رسانه آذربایجان شرقی همراه بود ، مقرر شد تا رسانه ها در زمینه انعکاس اخبار با هماهنگی مسئولان امر تلاش کنند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.