بخشدار مرکزی کبودراهنگ گفت : بیش از 200 کارگاه تولیدی در روستای کردآباد فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از همدان؛محمود نوروزی گفت : 

کردآباد با جمعیتی افزون بر 2 هزار و 600 نفر یکی از روستاهایی است که به مرکز شهرکبودراهنگ نزدیک بوده و با وجود 200 کارگاه تولیدی فعال به عنوان خوشه صنعتی استان و پایلوت اشتغال کشور محسوب می شود.

وی عنوان کرد: وجود 6 فقره کارگاه بافندگی و 25 فقره کارگاه چاپ لباس بر اهمیت کردآباد در حوزه اشتغال آفرینی  افزوده است و تا جایی پیش رفته است که حتی یک بیکار هم ندارد.

بخشدار مرکزی با اشاره به توسعه اشتغال در روستاها و حمایت از طرح های تولیدی افزود: در بیشتر روستاهای بخش مرکزی ما شاهد کارگاههای تولیدی در صنوف مختلف از جمله تولید شوریجات، کفش، پوشاک و مشاغل کوچک خانگی  هستیم که توجه ویژه مسولین را می طلبد.

 نوروزی ابراز کرد: ما باید شرایطی را در روستاها احیا کنیم که با داشتن حداقل امکانات و با پشتکار بتوانیم از فرصت‌ها و ظرفیت های موجود استفاده کرده و روستاهای خود را به جایگاهی از توسعه برسانیم که بتوانم اشتغالزایی کنیم.

بخشدار مرکزی کبودراهنگ افزود: هم اکنون در کردآباد بیش از 200 واحد تولید لباس و پوشاک با بیش از 550 نفر نیرو مشغول فعالیت هستند و با توجه به تبدیل شدن شاگردها به استادکار امکان افزایش این کارگاه ها در آینده نیز وجود دارد.

نوروزی گفت: خوشبختانه در این روستا بیکار وجود ندارد و حتی دانش‌آموزان هم در تعطیلات بافندگی می‌ کنند و به همین دلیل این روستا نه تنها مهاجر به شهرهای دیگر نمی فرستد بلکه مهاجرپذیر نیز هست.

انتهای پیام/س


برچسب ها: همدان ، روستا ، بیکاری ، کردآباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.