بهروزنعمتی گفت: یکی از نیازهای کارخانه‌های فولادسازی،گنجاله است و با راه اندازی کارخانه‌های تولید گنجاله،مواداولیه مورد نیاز ساخت فولاد تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از همدان؛ نماینده مردم اسد آباد در خانه ملت با اشاره به اینکه هم اکنون کل نیاز کشور سالانه 24 میلیون تن فولاد است و نزدیک به 10 میلیون تن از آن وارد می شود افزود: یکی ازمشکلات کنونی صنعت فولاد نبودن انگیزه ای برای ارتقای کیفیت و رشد بهره وری است و به همین علت قیمت تمام شده افزایش یافته و رقابت با محصولات وارداتی سخت می شود.

وی تصریح کرد: سالانه حدود 10 میلیون تن میل‌گرد و ورقه‌های مختلف فولادی به کشور وارد می شود و تولید کشور به تنهایی جوابگوی تقاضای داخلی نیست.

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس درخصوص نقش کاهش قیمت نفت،در هزینه فولادسازی نیز عنوان کرد: قیمت سوخت درایران ازسایر کشورها ارزانتر است و تولیدکنندگان باید به فکرافزایش بهره‌وری باشند.

وی در واکنش به گلایه یکی از تولیدکنندگان فولاد که اعلام کرده قیمت انرژی در ایران بالا است،گفت: قیمت سوخت و برق در ایران نسبت به سایر کشورها پایین تر است و تلاش کارخانه‌داران باید در راستای کاهش قیمت تمام شده باشد.

نعمتی با بیان اینکه با راه اندازی کارخانه های تولید گنجاله،مواد اولیه مورد نیاز ساخت فولاد تامین خواهد شد و تقاضای کارخانه‌های فولادسازی، بیش از تولید گنجاله داخلی است افزود:اکنون دولت به دنبال ساخت کارخانه تولید گنجاله است و بخش خصوصی نیز به این بخش ورود کرده و امیدواریم که با وارد مدارشدن این کارخانه ها،کارخانه فولادسازی با تمام ظرفیت به تولید بپردازند.

انتهای پیام/س


برچسب ها: همدان ، کیفیت ، ارتقا ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.