شبکه مخابراتی اصفهان از این پس مشکل تامین UPLINK اینترنت در شهرستان ها و واگذاری سایر سرویس های مخابراتی را ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران اصفهان؛عباس پاکار مدیر سیستم های انتقال شرکت مخابرات استان اصفهان در مصاحبه اختصاصی از اتمام پروژه جدید ترانسمیشن استان در هفته اخیر خبر داد و تأکید کرد: از این پس کاربران اینترنت خانگی و مشترکین حقوقی به اینترنت با سرعت مناسب دسترسی دارند و با اجرای طرح  جدید ترانسمیشن استان و ارتقاء پهنای باند شهرستان‌ها، مشکل مربوط به کندی سرعت اینترنت در شهرستان‌ها حل خواهد شد. 

مدیر سیستم های انتقال شرکت مخابرات استان، درخواست مشترکین حقیقی و حقوقی در شهرستان‌های استان و همچنین هدف گذاری استان در خصوص رفع محدودیت های واگذاری سرویس های مخابراتی در کلیه نقاط استان را دلیل  اجرای پروژه جدید ترانسمیشن استان عنوان کرد. 

وی با بیان اینکه عملیات نصب و راه‌اندازی این طرح  از تیرماه سال1393 در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: این طرح در فروردین ماه 1394 مورد بهره برداری قرار گرفت.

پاکار کمبود پهنای باند اینترنت و سرعت نامناسب در شهرستان ها را بعنوان یکی از اصلی ترین دلایل اجرای این پروژه برشمرد و افزود: این پروژه بمنظور تقویت و ارتقاء Uplink پهنای باند شهرستان ها انجام شد. 

وی خاطرنشان کرد: در جریان این پروژه پهنای باند نقاط اصلی استان که گلوگاه های ترافیکی پهنای باند محسوب می‌شوند، باسرعت بالا، کنترل پروژه مناسب و کیفیت مطلوب ارتقا یافت. 

عباس پاکار عنوان نمود: مطابق با تصمیمات اتخاذ شده، بر اساس اولویت‌های مورد نظر اداره برقراری و نگهداری دیتا واگذاری و ارتقا پهنای باند شهرستان ها انجام شد.
  
وی اذعان داشت: ارتقاء پهنای باند در شهرستان‌های شهرضا، بهارستان، نائین، کوهپایه، داران، گلپایگان، زرین شهر، مبارکه، خوانسار، بوئین، فریدونشهر، چادگان و کاشان از تاریخ 24 فروردین ماه تا 6 خرداد 1394 ،  واگذار گردید. 

مدیر سیستم های انتقال مخابرات اصفهان با اشاره به اینکه برای کلیه شهرستان‌های مذکور Redundancy (ارائه پهنای باند بصورت MAINو STBY ) رعایت شده است، تأکید کرد: با اعمال این روش، در صورت قطع شدن مسیر اصلی سرویس قطع نخواهد شد و از طریق مسیر STBY بر قرار خواهد شد.  

وی یادآور شد: در این طرح  با بکارگیری سیستم های  جدید و از طریق تکنولوژی OTN و ASON ، واگذاری و تامین انواع سرویس های مورد نظر برای اپراتور های موبایل و ارتقاء شبکه تلفن ثابت و همچنین دسترسی کلیه نقاط استان به پهنای باند بالا را فراهم خواهد کرد. 

گفتنی است با اتمام عملیات اجرایی این طرح  و بهره برداری از آن پهنای باند شهرستان های شهرضا، داران و کاشان به 10Gb/s  و پهنای باند شهرستان های بهارستان، نائین، کوهپایه، گلپایگان، زرین شهر، مبارکه، خوانسار، بوئین، فریدونشهر و چادگان به  1Gb/s افزایش یافت.  

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.