مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به روند پیشرفت فیزیکی پروژه احداث جاده‌های جایگزین کارون 4 پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان خرداد امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، قاسم قاسمی با اعلام این خبر اظهار داشت: با بهره‌برداری از پل قوسی ایجاد شده بر روی دریاچه سد کارون 4 شاهد کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی محور ارتباطی بروجن- لردگان- ایذه از یک سو و تسهیل در تردد مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و شهرکرد از سویی دیگر خواهیم بود.
 
وی افزود: بازگشایی این محور ارتباطی نقش مهمی در ارتباط زمینی کشور به ویژه برای تسهیل در رفت و آمد مردم استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری دارد.
 
قاسمی با تشریح مشخصات فنی این پروژه، گفت: این مسیرهای جایگزین به طول 10 کیلومتر و 200 متر در مسیر کوهستانی و شامل هفت رشته تونل است که طولانی‌ترین آنها 570 متر طول دارد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به مشخصات پل کارون 4 اشاره و تصریح کرد: این پل 3 هزار و 875 تنی بر روی دریاچه کارون 4، به عنوان مسیر جایگزین شهرکرد- ایذه در استان چهارمحال و بختیاری احداث شده است.
 
قاسمی خاطرنشان کرد: پل کارون 4 به دلیل برخورداری از طول عرشه 378 متری، طول دهانه 300 متری و ارتفاع 62 متری از سطح دریاچه سد، عنوان بزرگترین پل زیرقوسی کشور را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: پل ، شهرکرد ، احداث ، زیرقوسی ، کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.