معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده:

رشد 12 درصد نرخ اشتغال زنان در سال های اخیر

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اکنون با توجه به وضعیت موجود، نرخ بیکاری زنان تقریبا دو برابر مردان است.

رشد 12 درصد نرخ اشتغال زنان در سال های اخیربه گزارش خبرنگار رفاهی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز یکشنبه در حاشیه چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال در جمع خبرنگاران افزود: علیرغم رشد روزافزون تعداد فارغ التحصیلان زن، نرخ اشتغال آنها در سال های اخیر از 12 درصد فراتر نرفته و بطور کلی نرخ مشارکت اقتصادی در خوش بینانه ترین حالت به 16 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود استخدام دولتی در کشور، به هیچ وجه کششی برای این حجم بالای تقاض، برای استخدام وجود ندارد، بنابراین دولت باید برای افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و توانمندسازی اقتصادی زنان تدابیری بیاندیشد.

معاون رییس جمهور افزود: مذاکرات و جلساتی را با سازمان فنی وحرفه ای، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار کرده ایم تا برای دستیابی به این هدف مسیر هموار شود.

مولاوردی با بیان اینکه زنان زندانی، خانه دار روستایی و دانشگاهی همه گروه های هدف هستند، ابراز امیدواری کرد و گفت: با شرایط جدید و تغییر وتحولی که در کشور بوجود آمده، براساس دیپلماسی مهارتی، باید از فرصت ها استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار