برای نخستین بار در استان یزد ، استحصال خاویار در مركز تحقيقات ملي آبزيان آب شور بافق صورت گرفت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛مدیرمرکز تحقیقات ملی آبزیان آب شور بافق گفت: ماهیان خاویاری مهمترین گونه شیلاتی کشور هستند و فیل ماهی دریای خزر با ارزش ترین گونه ماهیان خاویاری جهان است .

نسرین مشایی خاطر نشان کرد: فیل ماهیان از نظر کیفیت و ارزش خاویاری در مرحله بهتری بوده و مرکز بافق نیز همین گونه را رشد و پرورش داده است.

مشایی گفت: از سال 1381گله هایی از ماهیان خاویاری وارد مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب شور در دل کویر بافق شد و در شرایط آب های شور و لب شور بافق پرورش یافتند و امروز پس از 13 سال موفق به استحصال خاویار از فیل ماهیان پرورش یافته در این مرکز شدیم .

مشایی با بیان اینکه در سال 1393 حدود 12میلیارد تومان بیش از 3.5میلیون یورو فروش خاویار برای کشور ارز آوری داشته است یادآور شد: در حال حاضر بیش از 15کیلو خاویار استحصال شد و قیمت هر کیلو خاویار بیش از 6میلیون تومان است .

مدیرمرکز تحقیقات ملی آبزیان آب شور بافق افزود: خاویار بدست آمده علاوه بر مصارف داخلی به کشورهای اسپانیا ، فرانسه و آمریکا صادر می شود.

وی گفت: با این استحصال، استان یزد هم علاوه بر استان های گیلان ، مازندران ، فارس و قم به جرگه استانهای تولید کننده خاویاردر کشور پیوست .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.