رئیس پارلمان اتحادیه اروپا هشدار داد در صورت شکست توافق "پول نقد در ازای اصلاحات،" یونان با پیامدهای خطرناکی روبرو خواهد شد.

هشدار رئیس پارلمان اتحادیه اروپا به یونانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، "مارتین شورلتس،" رئیس پارلمان اتحادیه اروپا امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی با روزنامه "ولت آم سونتاگ" آلمان از یونان خواست با توافق "پول نقد در ازای اصلاحات" موافقت کند. وی هشدار داد در صورتی که این توافق با شکست روبرو شود، پیامدهای خطرناکی برای یونان پیش بینی می شود.

وی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا قصد دارد با یونان بر سر این مسئله به توافق برسد و وام دهندگان پیشتر امتیازهایی را در این مذاکرات در نظر گرفته اند. "شورلتس" با ابراز نا امیدی از این مسئله اعلام کرد: " فقط می توانم به دولت یونان در خصوص شکست این توافق و پیامدهای خطرناک آن هشدار دهم."

"آلکسیس سیپراس،" نخست وزیر یونان پیشتر پیشنهاد ارائه شده از جانب وام دهندگان بین المللی را رد کرده بود. این مسئله می تواند باعث خروج یونان از حوزه یورو شود. یونان و وام دهندگان حوزه یورو ماه ها است بر سر این مسئله در حال مذاکره هستند. هفت کشور صنعتی جهان (انگلیس، آمریکا، کانادا، فرانسه، ژاپن و ایتالیا) از امروز نشست "جی 7" را آغاز کردند. به نظر می رسد چگونگی حل بحران اقتصادی یونان از موضوعات مورد بحث در این اجلاس باشد. یونان برای ارائه طرحی جهت بازپرداخت بدهی‌های خود فقط 10 روز مهلت دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار