نخستین "شب شعر مهدوی" با حضور شاعران فرهیخته و برجسته کشور و منطقه کاشان در فرهنگسرای علم و ادب "علامه فیض کاشانی" سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در مراسمی برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اصفهان؛مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،در این مراسم با تقدیر از حضور شاعران برجسته کشور در کاشان دیار هنردوست و شاعر پیشه کشور گفت: این شب شعر با هدف  حفظ و صیانت از فرهنگ مهدویت، ترویج و اشاعه فرهنگ دینی و مهدوی، انجام امور فرهنگی در حوزه مهدویت برگزار می‌شود.

مهدی نادعلی، اجرای برنامه‌های ویژه گروه های مختلف ادبی هنری را یکی از رویکردهای فرهنگی این سازمان دانست و افزود:راه اندازی فرهنگسرای تخصصی علم و ادب در کاشان با عنوان "علامه فیض کاشانی" یکی از این رویکردها است.

وی، با اشاره به برگزاری محفل برنامه های ادبی و هنری، شعرا و ادبا و جشنواره ها و گردهمایی‌های فرهنگی در  این فرهنگسرای "علامه فیض کاشانی" گفت: برگزاری محافل و مجالس ادبی و هنری کمک به معرفی و  شناسایی مفاخر ملی علم و ادب و هنر این خطه است.
به گفته وی، کاشان با قدمت تاریخی،فرهنگی، هنری و  مذهبی پر آوازه بزرگان، علما، فضلا، شعرا و اندیشمندان برجسته ای را در سطح ملی و بین المللی تربیت کرده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، فرهنگسرای علامه ملا محسن فیض کاشانی را یکی از سه فرهنگسرای تحت نظارت این سازمان  عنوان کرد و گفت:این فرهنگسرا  بهمن ماه سال گذشته با رویکرد علم و ادب آغاز به کار کرده است. 

نادعلی، در پایان با تبریک نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، از برگزاری آئین جزء خوانی قرآن در جوار بارگاه حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال، کربلای ایران خبر داد و گفت: شهروندان متدین و ولایتمدار  کاشانی هر روز بعد از ظهرها می توانند در ماه ضیافت الله میهمان و تلاوت کننده آیات نور این آیین جزخوانی باشند.

گفتنی است: شعر خوانی، اجرای موسیقی سنتی، تجلیل از شاعران برجسته کشور علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، عبدالجبار کاکایی و پرویز ایل بیگی از جمله برنامه های "شب شعر مهدوی" بود که در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با شعرخوانی تازه ترین سروده های شاعران فرهیخته منطقه کاشان برگزار شد.  

انتهای پیام/ز
برچسب ها: شب ، شعر ، مهدوی ، کاشان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.