این روزها که هوا گرم می‌شود وقتی به خانه برمی‌گردیم فرقی نمی‌کند چه از سرکار و چه از خرید روزانه‌مان، دوست داریم از باد خنک کولر لذت ببریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گرمای هوا بر خستگی روزانه ما افزوده و گاهی ما را کلافه می‌کند، بعضی از ما تا شب سرکار هستیم و بعضا دیگر ظهر به خانه می رسند، به هر حال وقتی به خانه می‌رسند ترجیح می‌دهند در فضای خنک و دلپذیر استراحت کنند.

*پول درآوردن با بیدار کردن مردم

همانطور که پلک‌هایمان برای خواب گرم می‌شوند ناگهان صدایی را می‌شنویم و با حالت آشفته وقتی پرده پنجره را کنار می‌زنیم وانتی را می‌بینیم که با بلندگو فریاد می‌زند: سیب زمینی ، گوجه، پیاز و آنوقت است که آمپرمان می‌چسبد به سقف و وانتی دیگر با بلندگو می‌گوید: لوازم کهنه، اثاثیه منزل خریداریم....


کار این وانتی ها بسیار ساده و با حداقل امکانات است و با یک وانت ، ترازو و بلندگو برای فروش جنس خودشان کارشان را شروع می‌کنند و از این کوچه به کوچه دیگر سر می‌زنند.

گویا مطمئن هستند که مردم بیدارند.

*بیماران و سالمندان چه گناهی کرده‌اند؟

برخی از وانتی ها به این توجه نمی‌کنند که شاید در خانه ها افراد میانسال و یا بیماران هستند  که می خواهند استراحت کنند، گاهی هم پیش می‌آید که کار آنها به بیمارستان می‌کشد.

*ارزان فروش هایی که گاهی اذیت میکنند

وانتی‌های دوره گرد با قیمت‌های ارزان ، جنس خود ،‌مشتری‌های خاص خودشان را دارند و خیلی از مردم نیز به خاطر همین ارزان فروشی‌ از آنها خرید می‌کنند تا شاید در اقتصاد خانواده شان صرفه جویی شود.

حالا با وجود این قشر زحمت‌کش باید برای ساماندهی این وانتی های دوره‌گرد فکری کرد تا شاید بتوان آنها را در قالب بازارهای روز یا مغازه 40 متری جای داد تا هم آنها صاحب درآمد بیشتری باشند و هم اینکه مردم از این وانتی‌های دوره گرد گلایه نکنند.

گزارش : مریم برومند

انتهای پیام/

برچسب ها: گزارش ، وانت ، گرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۴۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
Sama
۱۹:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۱۹:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
اقائیکه به رفتاروانتی هااعتداض میکنید ایا وانتی ها انسان نیستند که با تحمل گرماییکه شمارا به زیرهوای کلر کشانده برای تامین معاش خانواده شان اقدام کنند تصور شما از اینکه با صدای انان خواب خوشتان بهم میریزد فکر نمی کنید که انان هم نیاز به هوای خنک و خواب خوش نیاز دارند کمی به خودتون بیایید و فکری هم به همنوعتون بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
به هرحال نمیشه به بهانه تامین معاش از دیگران صلب آسایش کنیم...
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۲۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
در ضمن اکثر این قشر از ماشین های بسیار فرسوده ای استفاده میکنند که هم آلایندگی فراوانی دارند و هم حادثه ساز هستند...
آخرین اخبار