عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: واردات برنج باید از طریق مراجع رسمی و قانونی باشد به گونه‌ای که به تولید داخلی و اقتصاد کشور آسیب وارد نکند.

هدایت‌الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص رونق گرفتن قاچاق برنج با توجه به ممنوعیت ثبت سفارش آن اظهار داشت: سیاست کشور از ابتدا بر تولید داخل و حمایت از آن بوده است در حالی که بسیاری از برنج‌کاران گیلان، رشت و ... بر این ادعا هستند که برنج تولیدی به اندازه کافی در منطقه دارند لذا اگر بخواهیم تولید داخل حمایت شود باید برنامه‌ریزی و نظارت بر واردات داشته باشیم.

وی افزود: در واقع مصرف داخلی و مقدار تولید را می‌دانیم پس باید در راستای نیاز، واردات برنج داشته باشیم به گونه‌ای که به تولید داخلی صدمه وارد نشود در حالی که افراد از طرق مختلف اقدام به واردات می‌کنند که در نهایت مورد اعتراض برنج‌کاران و صدمه به اقتصاد داخلی می‌شود.

بنابراین اگر واردات از طریق مراجع رسمی و قانونی بر اساس نیاز صورت گیرد در تولید داخل هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

میرمراد زهی بیان کرد: در درجه اول باید تولیدات داخلی به مصرف برسد و اگر کمبودی درکشور وجود داشت، واردات صورت گیرد تا شاهد گرانی نباشیم اما متأسفانه این قانون در واردات عملی نمی‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: قطعا مسئله قاچاق به دلیل موانع و محدودیت و مالیات‌ها پیش می‌آید حال باید از طریق وزارت جهاد کشاورزی مسئله واردات شفاف‌سازی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار