امیر سرتیپ آراسته در ​​مراسم تجلیل از سربازان نیروی احتیاط و منقضی سال ۵۶​​ در لشکر 16 زرهی قزوین گفت: این کار در راستای بومی سازی تجهیزات وتسلیحات نظامی ونوسازی امکانات نظامی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ امیر آراسته همچنین از اجرای طرح جامع ارتش به منظور چالاک و چابک سازی یگانهای نیروی زمینی خبر داد و گفت : با اجرای این طرح تغییری در آمایش نیروها ایجاد خواهد شد و در بخش پدافند غیرعامل هم کارهایی خوبی انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در ادامه گفت: با تلاش یگان مهندسی و پاکسازی ، دو میلیون و 600 هزار هکتار از منطقه جنگی و مرزی کشور پاکسازی شده است .
امیر آراسته با بیان اینکه در این پاکسازی،  53 میلیون عدد مین و شش میلیون و 600 هزار گلوله عمل نکرده جمع آوری شده است ،افزود : تقدیم 200 شهید و 800 جانباز در میادین پاکسازی مین از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است .

نایب رییس مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: ​رژیم صهیونیستی از گنبد آهنین و قدرت پدافندی ایران اسلامی می ترسد و پس از مسائل اکراین و منطقه همه دنیا فهمید که آسمان کشورمان امن ترین آسمان دنیا ست.

 حجت الاسلام ابوترابی فرد ​ گفت: آنچه نیروهای مسلح ما را مقتدرتر کرده وجود فرماندهان و سربازانی هوشمند، برجسته و شجاع است.

نایب رئیس مجلس شواری اسلامی  افزود:  امروز در صنعت نظامی، کشور ما با توان زیاد در حال پیشرفت است و دشمنان می دانند که نمی توانند خللی به این عظمت وارد کنند.

حجت السلام  ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: این قدرت را مدیون کسانی هستیم که در آن زمان دفاع از کشور را وظیفه ی خود دانستند و وضیعت نیروهای نظامی را سرسامان دادند.

وی با اشاره به پیشرفت های نظامی کشور گفت : باید در اقتصاد هم رشد کنیم واقتصاد مقاومتی نقشه ی راه ما برای دستیابی به یک اقتصاد قدرتمند ست.

در این مراسم همچنین از خانواده های شهدا و نیروهای که پس از پایان خدمت سربازی در سال 56 با آغاز جنگ به ارتش ملحق شدند تجلیل شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.