دور جدید مذاکرات صلح لیبی به میزبانی سازمان ملل در مراکش برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه؛ سازمان ملل متحد برنامه‌ای برای برگزاری مذاکرات صلح لیبی در مراکش تنظیم کرده است تا راه حلی برای خاتمه دادن به درگیریهای نظامی در این کشور بیابد. لیبی یکی از تولیدکنندگان اصلی نفت در جهان است و در آستانه تجزیه شدن قرار دارد. سازمان ملل متحد تلاش می‌کند این کشور را از خطر فروپاشی، نجات دهد.

دولت قانونی لیبی که جامعه بین المللی آن را به رسمیت می‌شناسد در قسمت شرقی این کشور حکومت می‌کند و کنترل طرابلس به دست مخالفان دولتی افتاده است. مقامات غربی معتقد هستند مذاکرات پیشنهاد شده از سوی سازمان ملل متحد می‌تواند تنها امید برای برقراری وحدت در لیبی باشد و به درگیریهای خونین در این کشور خاتمه دهد.

دور قبلی مذاکرات بدون حصول نتیجه مثبتی به پایان رسید. در آن زمان نمایندگان پارلمان و اعضای دولت لیبی نتوانستند بر سر تشکیل دولتی واحد به توافق برسند. سازمان ملل اعلام کرد دور بعدی مذاکرات صلح لیبی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

وزارت امور خارجه مصر ضمن استقبال از طرح سازمان ملل اعلام کرد: انجام مذاکرات دیپلماتیک تنها راه حل پایان بحران داخلی لیبی است. درگیریها در این کشور امنیت منطقه شمال آفریقا را با تهدید جدی مواجه کرده است و به همین دلیل از جامعه بین الملل می‌خواهیم اقدامی قاطع برای حل این مشکل انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار