نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی گفت: 50 درصد از منابع طبیعی واگذارشده در جای خود استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه به‌ خلاف اختلاس و معوقات بانکی، زمین‌خواران جلوی چشم مردم هستند، از تحقق عمده زمین‌خواری‌ها در دهه ۷۰ خبر داد و گفت: زمین‌خواران به حال خود رها شدند.

عزت‌اله یوسفیان ملا، افزود: واگذاری قطعات درشت متوقف شده است اما تلاشی برای تعیین تکلیف زمین‌خواری‌های انجام شده نیز صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم آمل در مجلس ادامه داد: در موردی زمین کشاورزی با اسم احداث گاوداری ۲ هزار رأس دریافت شده اما با دریافت زمین فعالیت اقتصادی در آن آغاز نشده یا تبدیل به ویلا یا برج شده است.

یوسفیان ملا با اعلام اینکه هنوز در دولت یازدهم اقدامی برای تعین تکلیف و بازپس‌گیری زمین‌های کشاورزی صورت نگرفته است، اظهار داشت: زمین‌خواری‌ها جلوی چشم مردم و به‌راحتی قابل تشخیص بوده و مانند اختلاس و معوقات بانکی پنهان نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در 3 دهه گذشته ۴میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور واگذار شده که عمده آنها در دهه ۷۰ صورت گرفته است. که با اسامی شهرک های صنعتی، دانشگاه، بیمارستان و... منابع طبیعی دریافت شد اما بخش عمده ای از آنها به تعهدات خود عمل نکرده اند‎.

یوسفیان ملا تأکید کرد: با اطمینان خاطر می‌توان تخمین زد که بیش از ۵۰ درصد از منابع طبیعی دریافت شده در جای خود استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه در مواردی نیز دریافت منابع طبیعی با میزان نیاز تناسب ندارد، گفت: در مواردی هزار هکتار برای ساخت دانشگاه دریافت شده اما نیاز به ۱۰ تا ۲۰ هکتار بوده است. ونمایندگان سازمان امور اراضی به‌طور مرتب در مجلس حضور می‌یابند اما ابزار و قدرت لازم برای باز پس گیری اراضی را ندارند و دولت در این باره باید ورود  پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.