سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان : بارندگی های امسال تنها تالاب پیر سلمان اسد آباد را احیا می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از همدان؛ سید عادل عربی   با اشاره به احیای تالاب پیر سلمان از اواخر پارسال گفت: : بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده اقدامات اجرایی لازم در زمینه احیای این تالاب صورت گرفت که امیدواریم مردم منطقه در خصوص بهره برداری صحیح از آب تالاب با ما همکاری داشته باشند تا این تالاب امسال هم آبگیری شود.


وی با اشاره تاکید بر اینکه دو تالاب دیگر استان چند سالی است دچار خشکسالی شده اند و با این روند بارش ها آبگیری نمی شوند افزود: تالاب آق‌گل ملایر سالانه 40 میلیون مترمکعب افت منابع آبی زیرزمینی داشته و دچار بیلان منفی شده که همین امر سبب می‏شود احیا آن به سختی انجام شود.


عربی اظهار داشت: استان همدان با از دست دادن تالاب آق گل دیگرشاهد مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به ندرت است و تالاب پیر سلمان با وسعت کمتر از 2 هکتاری مقصد تعداد محدودی از پرندگان مهاجر است.


وی با اشاره به اینکه استان همدان از بعد منابع حفاظت تحت مدیریت از استان های ضعیف کشور است، ادامه داد: در استان سه تالاب طبیعی آق گل ملایر، چم شور و پیر سلمان اسدآباد وجود دارد که دو تالاب فصلی آن به دلیل کاهش نزولات جوی و کاهش سطح آب خشک شده اند.

انتهای پیام/س


برچسب ها: همدان ، تالاب ، پیر سلمان ، احیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.