رئیس اداره آموزش و ترویج دامپزشکی استان کرمان از برگزاری یک دوره کلاس بازآموزی مبارزه با بیماری مشمشه در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر مهلا ارومیه ای افزود: مشمشه از جمله بیماری‌های مهم مشترک بین انسان و دام و یکی از بیماری‌های باکتریایی مُسری خطرناک است که اغلب سبب ابتلا تک سمی‌‌ها می ‌شود، این بیماری به شدت کشنده و از اهمیت بالایی در جمعیت‌‌های اسب برخوردار است و از نظر بهداشت عمومی بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی تصریح کرد : دوره آموزشی مذکور با هدف بازآموزی نحوه مبارزه موثر با بیماری مشمشه در تک‌سمیان بصورت عملی و نظری برگزار شد.

وی مطالب عنوان شده در این کلاس را راه‌های انتقال بیماری در انسان و حیوان، تشخیص به موقع و جلوگیری از انتشار این بیماری و علائم بیماری در دام و انسان و نحوه شناسایی دامهای راکتور بیان کرد.

تدریس این دوره 3 روزه که با حضور 36 نفر از کارشناسان ادارات کل دامپزشکی شمال و جنوب استان کرمان و همچنین منطقه آزاد کیش، در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان و مراکز پرورش اسب شهرستان کرمان برگزار شد، برعهده دکتر نیک خواه کارشناس سازمان دامپزشکی کشور بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.