به نوشته روزنامه سان دی تایمز میزبانی جام جهانی 2010 به جای آفریقای جنوبی باید به مراکش می رسید.

افشاگری تازه روزنامه سان دی تایمز درباره فساد فیفابه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، روزنامه سان دی تایمز در افشاگری تازه خود اعلام کرده است که فقط به دلیل پرداخت رشوه به فیفا میزبانی رقابت‌های جام جهانی 2010 به کشور آفریقای جنوبی رسیده است و این در حالیست که این میزبانی باید در اختیار مراکش قرار می‌گرفت و راز اصلی این موضوع فقط سپ بلاتر رئیس مستعفی فیفا مربوط می‌شود.

 این روزنامه همچنین افشا کرده است که یک ایمیل در اختیار رژمه والکه‌ دبیر فیفا قراردارد که از مذاکرات پنهانی بلاتر با تابو ام بکی رئیس سابق فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی پرده بر می‌دارد و هنوز رسانه‌ای نشده است.

 در ادامه این اتفاقات رسانه‌های خبری اعلام کردند که داگمار فریتاگ رئیس کمسیون ورزشی پارلمان آلمان خواهان بررسی کامل مدارک مربوط به میزبانی این کشور در سال 2006 شده تا برای همه روشن شود که بحث میزبانی آلمان در رقابت های جام جهانی 2006 بدون پرداخت رشوه صورت گرفته تا هیچ شک و شبهه‌ای در این رابطه باقی نماند .

 رشوه تسلیحاتی آلمانی‌ها به سعودی‌ها برای میزبانی 2006

 همچنین روزنامه انگلیسی تگراف افشا کرد گرهارد شرودر صدر اعظم وقت آلمان با اعطای موشک اندازهای آر پی جی به عربستان در ازای رای دادنش به جای مراکش موافقت شود.

شواهد حاکی این مطلب است که فدراسیون  فوتبال آلمان این توافق را با طرف سعودی‌ها خود انجام داده است.

کشور مراکش در رقابت برای میزبانی مسابقات 2006 در برابر آلمان با شکست مواجه شد و میزبانی به آلمان رسید.

در سال 2010 و جام جهانی آفریقای جنوبی نیز اتفاق مشابه‌ای رخ داد این حرکت آلمان در سال 2000 در دور نهایی رای گیری با اختلاف همان یک رای تعیین کننده با نتیجه 12 بر11 برنده انتخابات شده و شش سال بعد جام جهانی را برگزار کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیفا ، بلاتر ، فدراسیون ، رئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار