معاون وزير جهاد کشاورزي با بيان اينکه بر اساس مصوبه سال گذشته قيمت خريد هر کيلوگرم شير خام از دامداران 1440 تعيين شده است، گفت: کارخانه‌های لبنی از اين نرخ استقبال نکردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسن رکني گفت: با توجه به افزايش توليد شير خام در سال 1393 نسبت به سال 1392 و همچنين در سال جاري به زودي براي ساماندهي خريد شير خام با اين قيمت طرحي در ستاد تنظيم بازار تهيه و به دولت ارائه مي‌شود.

وي افزود: اين موضوع به زودي و تا يک هفته آينده به صورت بسته حمايتي از توليد و صنايع شير خام تصويب خواهد شد و منافع توليدکنندگان شير و همچنين درخواست‌هاي صنايع لبني مدنظرخواهد بود.

رکني گفت: توليدکنندگان محصولات لبني براي خريد شير 1440 توماني، موضوع افزايش قيمت محصولات خود را مطرح مي‌کنند و دولت هم به نياز بخش مصرف کننده توجه دارد که در اين بسته حمايتي به منافع همه گروه‌ها اعم از توليد، فرآوري و مصرف‌کنندگان توجه خواهد شد.

وي افزود: جزئيات اين موضوع پس از تصويب اطلاع رساني خواهد شد و توليدکنندگان شير خام و دامداران مشکلي از اين لحاظ نخواهند داشت.

معاون وزير جهاد کشاورزي گفت: هر گونه شايعه مبني بر دور ريختن شير خام دروغ است و بخش دامپروري هم مانند ديگر صنايع و فعاليت‌ها با ورود توليدکنندگان جديد و خروج برخي از فعالان مواجه است و خوشبختانه توليد شير خام روند افزايشي دارد.

وي همچنين از افزايش صادرات شير خشک خبر داد و گفت: براي صادرات هم برنامه‌ريزي مي‌کنيم و حمايت از بخش توليد در حمايت دولت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار