سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه‌اندازی به تازگی وب سایتی را طراحی کرده که امکان بازدید مجازی از آثار تاریخی و میراث جهانی در ایران را فراهم می سازد.

تارنماي به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه‌اندازی به تازگی وب سایتی را طراحی کرده که امکان بازدید مجازی از آثار تاریخی و میراث جهانی در ایران را فراهم می سازد. سایتی که به گردشگران ایرانی و غیر ایرانی خارج از کشور امکان بازدید از مراکز دیدنی و تاریخی را فراهم می سازد.

ظاهرا این وب سایت در مراحل ابتدایی کار است و مراکز دیدنی محدودی در آن آماده ی بازدید است.

مسئول این وب سایت گفته با اشاره به ویژگی بهره بردن از تکنولوژی مستند پانارامیک در طراحی این بازدید مجازی گفت: این ویژگی‌ها افزون‌بر امکان بازدید برای مخاطبان، به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا در هر نقطه قابل بازدید به همراه راهنما توضیح مربوط به آن نقطه را داشته باشند و با ویژگی‌های اثر ثبت شده آشنا شوند.

فرنشين مرکز فناوری اطلاعات میراث فرهنگی گفت:« سرعت بالای نمایش نقاط معرفی شده از دیگر ویژگی‌های این بازدید مجازی است که نیاز به اینترنت پرسرعت را رفع می‌کند و بازدیدکنندگان می‌توانند از زاه گوشی‌های هوشمند تلفن همراه از پایگاه‌های میراث جهانی دیدن کنند.»

وی افزود: توجه به زیرساخت‌های طراحی شده در سازمان میراث فرهنگی در آینده، پایگاه‌های ملی و موزه‌های کشور هم به این مجموعه اضافه می‌شود. 

«ترحمی» يادآور شد در آینده نزدیک امکان بازدید برای افرادی که زبان انگلیسی مي‌دانند در این تارنما فراهم خواهد شد.

آدرس سایت؛ http://vtour.ichto.ir


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.