وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره مشکل تایید اعتبار پزشکان ایرانی در آمریکا گفت: با مذاکره وزیر امورخارجه کشورمان با همتای آمریکایی خود مشکل پزشکان ایرانی برای ادامه تحصیل حل شد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما؛ هاشمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه ساخت 10 بیمارستان در مناطق محروم کشور با همکاری ستاد اجرای فرمان امام (ره) افزود: حدود 200 نفر از فارغ التحصیلان پزشکی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا را داشتند هفته گذشته با مشکلاتی مواجه شده بودند که با همکاری دکتر ظریف این مشکل برطرف شد.

وی گفت: مشکل این افراد برای آزمون matching بوده است که معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز در صدد است تسهیلاتی فراهم کند تا نیازی نباشد فارغ التحصیلان ایرانی برای این آزمون به کشورهای دیگر بروند.

دکتر هاشمی در ادامه به هزینه تخت های بیمارستانی اشاره کرد و افزود: هر تخت بیمارستانی بالغ بر 420 میلیون تومان هزینه می‌برد که در مجموع به 50 هزار میلیارد تومان منابع برای تجهیز و ساخت این تخت ها نیاز است که از خیرین و بخش های خصوصی در این زمینه استمداد می طلبیم.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره مسائل نظارتی که به سازمان نظام پزشکی مربوط می شود یا خیر گفت: ما را با سازمان نظام پزشکی درگیر نکنید، تفسیر قانون در این باره کاملاً معلوم است و نظام پزشکی باید بر اساس قانون عمل کند، کما اینکه همکاری‌های ما امروز با نظام پزشکی مناسب است و صحبت‌های بنده نیز یک پیش‌بینی بود ولی شما رسانه‌ای‌ها آن را حاشیه کردید.

دکتر هاشمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر عدم حمایت از طب سنتی در وزارت بهداشت افزود: این مطلب صحت ندارد، وزارت بهداشت کاملاً از طب سنتی حمایت می‌کند؛ بنابراین باید در تمام استان‌ها متخصصان طب سنتی که تحصیل‌کرده در این رشته هستند با لباس‌های متحدالشکل فعالیت کنند و فضای معماری طب سنتی نیز تغییر کند به‌طوری که در چند دهه آینده دیگر به‌جای عطاری‌ها ما شاهد کلینیک‌های مجهز طب سنتی برای حضور افراد متخصص علمی در این رشته باشیم و در این زمینه امروز نیز اعتبار مشخصی برای طب سنتی تعیین شد.

وزیر بهداشت گفت: حتی امروز در جلسه ای با مسئولان طب سنتی، احساس نارضایتی از عدم پیشرفت در حوزه طب سنتی را عنوان کردیم و تأکید داشتیم که آن ها بیشتر از کمیت به کیفیت بپردازند تا این علم دینی و ملی به‌ شکل بهتری به مردم معرفی شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار