بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای سرگشاده به وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: موضوع صنایع نظامی کشوری مثل ایران در این روزهای پرآشوب آسیای جنوب غرب موضوع کوچکی نیست که با بهانه مختلف به خطر بیفتد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی، بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای سرگشاده به وزیر امور خارجه کشورمان خواستار توجه به پیام جنبش اعتراضی این روزهای مردم ایران به رویکرد هسته‌ای دولت شد.

در ابتدای این نامه خطاب به ظریف آمده‌است: حضرتعالی به عنوان یکی از دلسوزان کشور به خوبی واقف هستید که تاثیرگزاری عملکردتان در دوره مدیریت شما نه صرفا در دوره مسئولیت حضرتعالی و دولت محترم که در سالیان بعد از آن نیز خواهد بود بنابر این دولت باید آینده کشور را نیز در نظر بگیرد. برخی منافع زودگذر چند ماهه صرفا می‌تواند نیازهای کوتاه مدت کشور را برطرف کند و در دراز مدت خرابی‌های اقتصادی و سیاسی گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت. پس اگر تصمیم گیری‌های دولت محترم صرفا برای منافع کوتاه مدت باشد و موجب خرابی‌های بلند مدت در حوزه‌های مختلف و سطوح گوناگون شود حتی ممکن است این شائبه را خدای ناکرده در مردم ایجاد کند که تصمیمات، بیشتر کارکرد انتخاباتی دارند که مع‌الاسف باید گفت این روزها این تلقی به وجود آمده است.

در ادامه این نامه تاکید شد: پیام جنبش اعتراضی این روزهای مردم ایران به رویکرد هسته‌ای دولت را بشنوید. نتایج نظرسنجی‌هایی که توسط دولت و نزدیکان دولت انجام می‌شود به خوبی نشان می‌دهند که مردم ایران دیگر با غریو پیروزی توسط عده‌ای راضی نمی‌شوند. مردم نگران هستند. مردم به آنچه دارد اتفاق می‌افتد شک دارند. مردم به آمریکا اعتماد ندارند و باید بگوییم که این روزها به توان شما برای گرفتن حقوق ملت نیز شک دارند. دیگر نمی‌توان مانند توافق ژنو جشن پیروزی گرفت. دیگر نمی‌توان با منع رسانه‌ها از بررسی آنچه در مذاکرات می‌گذرد یا تهدید صدا و سیما از روشنگری برای مردم یک پیروزی موهوم را برای مردم تصویر کرد. بعد از توافق نهایی مردم خواهند پرسید که چه دادیم و چه گرفتیم. مردم خواهند پرسید که اگر مذاکرات برای لغو تحریم‌ها بود، چه مقدار از فشار تحریم‌ها در مقابل این همه امتیازات بی سابقه و تاریخی که داده‌ایم برداشته خواهد شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: وزارت امور خارجه کشورمان باید قبل از ورود به کارزار مذاکرات فکری برای موانع می‌کرد. شما باید مشکل راستی آزمایی را و اینکه آژانس المللی انرژی اتمی داور مناسبی برای توافق نیست قبل از مذاکرات پیش‌بینی می‌کردید نه اینکه در حین مذاکرات گفته شود چاره دیگری وجود ندارد. این موضوع در موارد دیگری همچون تحریم‌های اولیه آمریکا نیز صادق است. موضوع آینده اقتصادی، سیاسی و امنیتی ملت ایران است و با این صحبت‌ها قابل توجیه نیست. نکند که بعد از این همه هزینه و تعطیلی امور کشور به بهانه مذاکرات به خاطر چنین چیزهایی تحریمی برداشته نشود و ما بمانیم و تحریم‌ها و راهی که برای اعمال تحریم‌های بیشتر به خاطر سیاست‌های شما بازتر شده است.

در ادامه نامه این تشکل دانشجویی به ظریف تاکید شد: مهمترین چیزی که هر ملتی برای رشد و پیشرفت در زمینه‌های گوناگون به آن احتیاج دارد امنیت است. شما در ابتدا بازرسی‌های فراپروتکلی را تکذیب کردید ولی این روزها مذاکره کنندگان ما نه تنها تایید می‌کنند بلکه با توجیهات گوناگون از آن دفاع می‌کنند. آیا این جز این است که عزت کشور ما خدشه‌دار می‌شود؟ آیا این جز این است که امنیت ملی کشور و امنیت جانی ملت به خطر می‌افتد؟ موضوع صنایع نظامی کشوری مثل ایران در این روزهای پرآشوب آسیای جنوب غرب موضوع کوچکی نیست که با بهانه مختلف به خطر بیفتد.

در پایان این نامه آمده است: این روزها عده‌ای چشم بسته مجیزگوی شما و عملکردتان هستند. خیلی‌ها ضعف‌های تیم مذاکره کننده را نادیده می‌گیرند. خیلی‌ها تسلط شما به زبان انگلیسی را توان دیپلماسی شما می‌دانند اما در آینده این افراد نخواهند بود و تاریخ نتیجه این مذاکرات را به قضاوت خواهد نشست. قطعا شما که فردی خدوم و دلسوز برای این کشور هستید نگران آینده کشور و آنچه تاریخ در مورد شما خواهد اندیشید، هستید.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، نظامی ، دانشگاه ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار