نیشابور شهری است که از جهت علمی، فرهنگی، اقتصادی جایگاه برجسته‌ای در ایران دارد و باید در جهت بازآفرینی و توسعه این شهر گام برداریم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد؛ عباس آخوندی عصر دوشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم در شهرستان نیشابور افزود: باید با استفاده از مشاوران برجسته کشوری و بین المللی بتوانیم برای بازآفرینی حوزه تاریخی و میراثی شهر نیشابور، این شهر را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

وی در خصوص بحث "ریل باس" نیشابور- مشهد گفت: با توجه به موقعیت استان خراسان رضوی این امکان وجود دارد که بیشتر شهرهای این استان در طرح توسعه ریلی قرار بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهداف دولت برای توسعه بیمارستان‌های کشور در سه سال آینده تصریح کرد: با توجه به موقعیت شهرستان نیشابور ودر راستای اهداف دولت، بیمارستان‌های این شهر نیز در طرح توسعه قرار خواهند گرفت.

وی ارتقای راه‌های روستایی این شهرستان را از دیگر اقدامات دولت در این حوزه دانست.

آزادراه حرم تا حرم در کریدور بین المللی حمل و نقل شرق به غرب و کریدور آسیایی با طول 850 کیلومتر چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی را به هم متصل می کند. 

این آزاد راه با ارتقای ضریب ایمنی رانندگی، کاهش مصرف سوخت وآلاینده های زیست محیطی، کاهش زمان سفر را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.