در مراسمی با عنوان «لاک‌پشت پرنده» که در شهر کتاب مرکزی برگزار شد، با حضور جمعی از نویسندگان کتاب کودک و نوجوان از فهرست برترین آثار این حوزه در فصل بهار امسال رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، سیزدهمین فهرست لاک‌پشت پرنده، عصر دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال جاری در شهر کتاب مرکزی رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور برخی نویسندگان، مترجمان و فعالان حوزه کتاب کودک برگزار شد، ضمن برگزاری جشن امضای کتاب‌های وارد شده به فهرست، کودکان و نوجوانان با نویسندگان مورد علاقه خود دیدار کردند.

در این مراسم کیوان عبیدی‌آشتیانی، علی‌اصغر آبادی، فریدون عموزاده، فرهاد حسن‌زاده و دیگر نویسندگان عرصه کودک و نوجوان حضور داشتند.

مراسم رونمایی از فهرست بهاره با اجرای عروسک‌های گروه خیالباف همراه بود و این گروه، با شخصیت‌های کتاب «مادربزرگ دزد دریایی و هیولاها» نمایشی کوتاه را اجرا و بچه‌ها را در روند داستان با خود همراه کردند.

برخی کتاب‌های سیزدهمین فهرست لاک‌پشت پرنده به شرح زر است:

*ایوان منحصر به فرد/نویسنده: کاترین اپگلیت، ترجمه‌ی کیوان عبیدی

*بابای پرنده من/نویسنده: دیوید آلموند، ترجمه‌ی ریحانه جعفری

*نیروی برتر لاکی/نویسنده: سوزان پاترون، ترجمه‌ی آنیتا یار‌محمدی

*ریحانه دختر نرگس/نویسنده: جواد ماه‌زاده

*پلیس جدید/نویسنده: ارجی لاسیو، ترجمه‌یپروین علی‌پور

گفتنی است لاک‌پشت پرنده، عنوان مراسمی است که از سال 91، با همراهی موسسه شهر کتاب و فصلنامه‌ی تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

لاک‌پشت پرنده در واقع ارائه فهرستی از برترین کتاب‌های کودک و نوجوان است که در پایان هر فصل از سوی جمعی از منتقدین و کارشناسان کتاب کودک و نوجوان تهیه می‌شود.



انتهای پیام/ 
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار