مدیرکل تربیت بدنی نزاجا گفت: امروز القاعده، داعش و "جیش‌الظلم" سربازان پیاده نظام استکبار برای اجرای جنگ‌های نیابتی هستند و نیروی زمینی با حفظ آمادگی جسمانی کارکنانش به مقابله با هرگونه تهدیدی خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ ستاد "مرتضی حسن‌پور" مدیرکل تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش در مراسم تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان ورزشی نیروی زمینی ارتش ضمن تشریح بخشی از فعالیت‌های نیروی زمینی در عرصه تربیت بدنی و آمادگی جسمانی، عنوان داشت: یک سال دیگر از فعالیت‌های ورزشی نزاجا گذشت.

وی عرصه ورزش را عرصه اقتدار و افتخار ایرانیان دانست و افزود: امروزه ورزش یکی از جنبه‌های قدرت نرم است و کشورهای دنیا با حضور در میادین ورزشی و کسب مدال‌های گوناگون و پیروزی در عرصه‌های مسابقات بین‌المللی بدین وسیله سعی بر تأثیرگذاری و اعمال گفتمان خود در عرصه بین‌المللی دارند.

سرهنگ حسن‌پور ادامه داد: ایران اسلامی نیز با حضور در همین میادین توجه خاصی به جنبه‌های‌ مهم ورزش در عرصه جنگ نرم و سیاست بین‌الملل دارد. 

مدیرکل تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش با اشاره به جنگ‌های نیابتی در منطقه افزود: امروز استفاده از جنگ‌های نیابتی یکی از ابزارهای تهدید استکبار در منطقه است و در همین زمینه داعش، القاعده و گروه‌هایی چون "جیش‌الظلم" سربازان پیاده نظام دشمن در این نوع جنگ هستن،د لذا یکی از ابزارهای کلیدی برای مقابله با جنگ‌های نیابتی استکبار، وجود نیروی انسانی قدرتمند با نشاط و آماده برای مقابله با این نوع تهدید است.

وی نیروی زمینی را نوک پیکان دفاع از کشور نامید و افزود: بر همین اساس نیروی زمینی به منظور مقابله با هرگونه تهدید دشمن با توجه ویژه به عرصه تربیت بدنی در یگان‌ها به منظور حفظ آمادگی و حضور در عرصه نبرد، امنیت پایدار را برای کشور به ارمغان آورده است و در این‌باره آمادگی کامل دارند تا با هرگونه تهدیدی قاطعانه مقابله کنند. 

مدیرکل نیروی زمینی ارتش در ادامه به بخشی از فعالیت‌های این نیرو در عرصه تربیت بدنی در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: ضرورت حفظ آمادگی جسمانی بدون توجه به ورزش امکان‌پذیر نخواهد بود و در همین راستا نیروی زمینی در حوزه ورزش با حفظ روحیه نشاط و آمادگی در بین کارکنان پایور و وظیفه برگزاری مسابقات گوناگون ورزشی و کسب عناوین برتر در میان کارکنان ارتش، حفظ روحیه نشاط و آمادگی در بین خانواده کارکنان که با اجرای برنامه‌های مختلف و طرح "کوی نیروی زمینی ارتش" بوده، توجه خاصی به این امر داشته است. 

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های دیگر فعالیت‌های ارتش در این زمینه حوزه ورزش خواهران بوده که مسئولین امر با تشکیل تیم‌های مختلف در بین کارکنان خانم و حضور در مسابقات مختلف در سطح ارتش به عناوین مختلفی نیز دست پیدا کردند.

مدیرکل تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش همچنین از توجه خاص ورزش سربازان در نیروی زمینی خبر داد و خاطر نشان کرد: ارتش با حفظ روحیه، اقتدار و آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی دشمنان را دارد. 

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار