مدیر کل دفتر فناوری وزارت علوم خبر داد

جذب نیروهای متخصص با ایجاد شرکت‌های زایشی تحقیق و توسعه

مدیر کل دفتر فناوری وزارت علوم گفت: در تلاشیم تا شرکتهای زایشی را از فعالیت‌های تحقیق و توسعه ایجاد کنیم تا این شرکتها منجر به جذب نیروهای متخصص در کشور شدند.

خسرو پیری مدیر کل دفتر فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛با بیان اینکه هر استان مجوز ایجاد یک پارک علم و فناوری را دارد اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 36 پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد همچنین در کنار این پارک‌ها مراکز رشد، پارک‌های دانشگاهی و مراکز عمومی سایر دستگاه‌های دولتی نیز وجود دارد. 

وی با بیان اینکه پارک‌ها و مراکز رشد بستری برای فعالیت‌ شرکت‌های فناور هستند، گفت: شرکتهای دانش‌بنیان محور اصلی اقتصاد دانش‌ بنیان هستند در حالی که تسهیلات اعطا شده به این شرکتها ناچیز است خروجی آن‌ها تقریبا خوب است. 

پیری خاطر نشان کرد: ظرفیت نوآوری و فناوری در کشور بالاست در این راستا وزارت علوم با ایجاد آزمایشگاه‌های مرکزی در دانشگاه‌ها اقدام به ایجاد میان بخش‌های دانشگاهی با بخش های صنعتی کرده است. 

وی با اشاره به اینکه ما در سیستمی هستیم که اعضای آن باید به صورت هماهنگ فعال باشند افزود: این اجزاء شامل دانشگاه‌ها، بخش صنعت، پارک های علم و فناوری و دستگاه‌های دولتی و اجرایی هستند و تا این سیستم عملکرد خوبی نداشته باشد خروجی مناسبی نیز نخواهیم داشت. 

به گفته وی شرکتهایی که در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند از تسهیلات مناطق آزاد مانند معافیت‌های 15 ساله مالیاتی و گمرکی برخوردارند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار