به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ؛حسین کوهستانی گفت: آموزش باید به یادگیری و تغییر رفتار تولیدکننده بیانجامد و با این شرایط ضریب خودکفایی نیز افزایش می یابد. ارتقاء دانش، بینش و مهارت بهرهبرداران و تولیدکنندگان را باید از مهم ترین عوامل در افزایش ضریب خودکفایی قلمداد کرد.
وی تصریح کرد: ایجاد توان رقابت برای محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی و درنهایت افزایش ضریب خودکفایی کشور را باید از نتایج مهم برنامه های آموزشی کشاورزی تلّقی نمود.
کوهستانی ادامه داد: نباید خودکفایی در کشاورزی و افزایش ضریب امنیت غذایی را با آموزش و ترویج دور از دست دانست.
استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: استفاده از ظرفیت فارغالتحصیلان کشاورزی در فرآیند توسعه بخش خودکفایی را در پی دارد.
وی افزود: ارتقاء دانش، بینش و مهارت بهرهبرداران و تولیدکنندگان را باید از مهم ترین عوامل در افزایش ضریب خودکفایی قلمداد نمود.