استاندار اصفهان گفت : اصفهان رتبه ي 4 ميزان صادرات را در كشور به خود اختصاص داده است، در حاليكه با توجه به مجموعه ظرفيت ها و مزيت ها اين رتبه مورد قبول مديريت استان نيست و اين كارگروه بايد استان رابه رتبه ي اصلي و اساسي مورد نظر برساند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ، رسول زرگرپور در اولين جلسه ی كارگروه توسعه ي صادرات استان گفت: استان اصفهان با توجه به مجموعه ي ظرفيت ها و مزيت هايي كه مخصوصاً در بخش صنعت و كشاورزي دارد مي تواند در صادرات حرفي مهمي براي گفتن داشته باشد.

رسول زرگرپور ميزان صادرات استان را در سال گذشته در حدود 4/1 ميليارد دلار اعلام كرد و افزود: مواد فولادي و چدن در رتبه ي اول و فرآورده هاي نفتي و فرش در جايگاه هاي دوم و سوم صادرات استان به 86 كشور جهان قرار گرفته است.

زرگرپور با اشاره به اينكه ميزان صادرات استان بيش از اين آمار برآورد مي شود، افزود:‌ با توجه به مشكلي كه در سيستم كامپيوتري مركزصادرات و گمركات كشور وجود دارد تقريبا 25 درصد از صادراتي كه در كشور انجام مي شود مبدا مشخصي ندارد و اين امر آمار صادرات استان اثر گذار خواهد بود و مي توان برآورد كرد كه ميزان واقعي صادرات استان نزديك به 2 ميليارد دلار باشد.

رسول زرگرپور افزود: از گمركات در خواست شده است كه حتما اين مبدا صادرات در سيستم درج شود تا عملكرد واقعي استان ها مشخص شود و آن ها بتوانند در يك رقابت واقعي با هم قرار بگيرند.

وي ميزان صادرات استان را در دو ماه گذشته 166 ميليون دلار عنوان كرد و گفت: اميدواريم ميزان صادرات از اين مقدار بالاتر رود.

وي در ادامه به حضور مدير عامل صندوق ضمانت توسعه ي صادرات در اين جلسه اشاره كرد و افزود: در ارتباط كاهش ريسك صادرات و تسهيلاتي كه مي توانند به صادر كنندگان اختصاص دهند مواردي عنوان گرديد چرا كه اين صندوق مي تواند كمك يار بسيار خوبي براي صادركنندگان باشد و امكانات بيشتري را براي اين مجموعه فراهم شود.

استاندار اصفهان به لزوم احداث نمايشگاه بين المللي در شهرستان كاشان اشاره كرد و افزود: اين شهرستان از ظرفيت توليدي و صادراتي بالايي برخوردار است و سالانه نزديك 300 ميليون دلار صادرات دارد.

وي با بيان اينكه كاشان در توليد و صادرات فرش دستباف و ماشيني حرف اول را مي زند، افزود: متاسفانه نمايشگاهي براي ارائه ي توليدات صنعتي وكشاورزي و حتي گل و گلاب كاشان وجود ندارد و در جلسه ي امروز مصوب شد كه نمايشگاه بين المللي در شهرستان كاشان ايجاد شود كه بتواند ظرفيت هاي صادراتي اين شهرستان را ارائه كند.

زرگرپور اضافه كرد: مديريت استان آمادگي دارد كه در شهرستان هايي كه از اين ظرفيت برخوردار هستند مجوز تاسيس نمايشگاه هاي بين المللي ارائه شود و در كنار آن نيز كمك و تسهيلاتي به آن ها اختصاص دهد. 


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.