معاون متوسطه آموزش وپرورش استان زنجان گفت:تعداد 13هزارو584نفر داوطلب ثبت نامی کنکور امسال در استان زنجان می باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ؛معاون متوسطه آموزش وپرورش استان زنجان گفت:تعداد 13هزارو584نفر داوطلب ثبت نامی کنکور امسال در استان زنجان می باشد

معاون متوسطه آموزش وپرورش استان زنجان با اعلام این خبر که تعداد 13هزارو584نفر داوطلب ثبت نامی کنکور امسال در استان زنجان می باشد گفت: از این تعداد 4هزارو 994 نفر دانش آموز سال چهارم دبیرستان می باشد، که دانش آموزان دختر با 2 هزارو 823نفر بیشترین تعداد را نسبت به دانش آموزان پسر به خود اختصاص داده اند.

شهبازی افزود:از مجموع کل شرکت کنندگان کنکور امسال رشته ریاضی با 2 هزارو 288نفر،تجربی 7هزارو181 نفر،انسانی 2هزارو215نفر و هنر 492 نفر داوطلب را به خود اخصاص داده اند، که بیشترین تعداد داوطلبین در رشته ی علوم تجربی می باشد.

وی اضافه کرد:این آزمون در 26 حوزه ی امتحانی مربوط به آموزش و پرورش و نیز 3 حوزه مربوط به سازمان سنجش در دانشگاهای استان زنجان برگزار خواهد شد.

معاو ن متوسطه آموزش وپرورش استان زنجان از کاهش 82/14 درصدی داوطلبین کنکور امسال نسبت به سال گذشته خبر داد وگفت:تعداد داوطلبین در کنکور سال 93، 16 هزارو300نفر بوده است.

شهبازی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده است که 50درصد داوطلبین دچار استرس هستند افزود: برای کاهش استرس در این روزهای پایانی توصیه می شود داوطلبین به معلومات خود اطمینان داشته و خودشان را با دیگران مقایسه نکنند و توجه ویژه ای به تغذیه و استراحت خود داشته باشند.


انتهای پیام/ع

برچسب ها: کنکور ، داوطلب ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.