استاندار اصفهان به تشریح تازه ترین اتفاقات صورت گرفته از جمله منتفی شدن عبور خط دو مترو اصفهان از زیر میدان تاریخی امام (ره) و جاری شدن حداقلی آب در رودخانه زاینده رود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، رسول زرگرپور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه ایی که قبل از سفر رئیس جمهور به اصفهان در تهران بودم من شرکت داشتم و در آن جلسه آقای رئیس جمهور گفت نقشه خط دوم را برایم تشریح کنید و زمانی که مطلع شدند که خط دوم مترو از زیر میدان امام عبور می کند گفت سعی کنید 300 کیلومتر از میدان اما م فاصله بگیرد تا به این اثر تاریخی اسیبی نرسد.

وی ادامه داد: من در آن جلسه گفتم تصمیم گیری با مدیریت شهری است که رئیس جمهور گفتند هر تصیم گرفته شد شما تصمیم آخر را بگیرد و در واقع صحبت رییس جمهور خط دوم مترو را یک سال جلو انداخت و دیگر آن مبا حث میراث فرهنگی را نخواهیم داشت.

استاندار اصفهان گفت: به زودی نیمی از خط یک مترو افتتاح خواهد شد و خط دو نیز کلنگش همزمان با افتتاح خط یک به زمین خواهد خورد .

استا ندار اصفهان به صحبت های رئیس جمهور در خصوص حیات دائمی رودخانه زاینده رود اشاره کرد و گفت: وقتی رئیس جمهور در جمع مردم گفتند رودخانه دائمی شود نباید انتظار داشت همین فردا اتفاق بیافتد.

وی گفت: رودخانه در دهم خرداد بسته شد و تصمیم بر این شد تا از نفوذ بی رویه آب جلوگیری شود و بستر رودخانه آماده شود.

وی تصریح کرد : تا چند روز آینده شاهد آب باریکه در رودخانه خواهیم بود ضمن اینکه در این مدت که آب رها سازی شد وضیعت کشاورزی در شرق پس از سال‌ها مطلوب شد.

مقام ارشد استان اصفهان گفت: 3000 میلیارد ریال در آمد حاصل کشاورزان از تولید 40 هزار هکتار گندم و جو بوده است که موجبات خوشحالی در استان را فراهم کرده است. 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.