ساری ؛

اجرای طرح پایش زیست محیطی در شهرک های صنعتی مازندران

طرح پایش زیست محیطی در شهرک های صنعتی مازندران در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ،مدیرکل محیط زیست مازندران در آمل گفت:در این طرح 100 ایستگاه در داخل دریای خزر و 23 نقطه از رودخانه های بزگ و کوچک در مازندران پایش زیست محیطی می شود.

مهردادی افزود: 7 رودخانه مهم دریای خزر،رودخانه چالوس،سرد آبرود و چشمه کیله تنکابن به دلیل مسائل زیست محیطی پایش بصورت آنلاین و سیستم هماهنگ شده و در حال اجراست.

وی با هشدار به کارخانه های متخلف زیست محیطی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بصورت روزانه نمونه گیری و مشکلات را در مازندران و شهرستان رصد می کند که اگر با موردهای برخورد کردیم که مشکلات زیست محیطی داشتند به دادگاه معرفی شدند و یا راسا آنها را پلمپ می کنیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: بعضی از واحدهای صنعتی بخش آلایندگی را ساماندهی کردند و ما آنها را از لیست واحدهای آلاینده حذف کردیم و در چند روز گذشته شرکت هایی که در لیست آلایندگی ما قرارداشتند سیستم تصویه فاضلاب را حل کردند.

مهردادی تاکید کرد: هدف ما این نیست که خدایی ناکرده بستن واحدهای صنعتی باعث خوشحالی ما باشد و اگر به مسائل محیط زیست توجه نکنند برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه 5 درصد درخواست ها برای دریافت مجوز ساخت کارخانه به دلیل مسائل زیست محیطی رد میشود،تصریح کرد: از 68هزار فقره نامه در سال گذشته 47 هزار فقره بررسی و تائید شد.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به شرایطی که استان مازندران دارد ما شاهد ریزگردها نخواهیم بود گفت: اگر مشکلات زیست محیطی را توجه نکنیم و تالاب های ما خشک شود شاهد وجود ریزگردها در مازندران خواهیم بود.

وی افزود: بخاطر خشکسالی که وجود دارد این نگرانی را در تالاب میانکاله بهشهر داریم و اگر توجه به آن نکنیم ما هم همانند دریاچه ارومیه دچار خشک شدن تالاب های خودمان خواهیم بود.

انتهایپیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.