بانک "اچ‌اس‌بی‌سی" تا سال 2017 یک پنجم از نیروی کار فعال خود را تعدیل می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارانِ به نقل از دیلی میل؛ بزرگترین بانک اروپا قصد دارد با تعدیل نیروی 50 هزار نفری تا سال 2017، فعالیت‌های مالی خود را محدود‌تر کند و با کاهش حجم سرمایه‌گذاری‌ها به سود مطمئن و بیشتری برسد. از این تعداد کارمند اخراج شده، 8 هزار نفر انگلیسی هستند و دولت "دیوید کامرون،" نخست وزیر این کشور، را با چالش جدی بالا رفتن نرخ بیکاری مواجه می‌کند.

مقامات بانک "اچ‌اس‌بی‌سی" ساختمان مراکز بانکی مستقر در برزیل و ترکیه را به فروش می‌رسانند و ریسک کاهش سرمایه‌گذاری‌ها را با ذخیره‌سازی 188 میلیارد پوند تا سال 2017 بالا می‌برد. حتی ممکن است مقر اصلی بانک از انگلیس به کشور دیگری – احتمالا هنگ کنگ – منتقل شود.

مقامات بانک "اچ‌اس‌بی‌سی" در توضیح این تصمیم اعلام کردند: جهان در حال تغییر است و ما نیز مجبور هستیم اصلاحاتی در اساسنامه کاری خود بوجود آوریم. به این ترتیب در یک برنامه کوتاه مدت، 50 هزار نفر از کارمندان "اچ‌اس‌بی‌سی" در سراسر جهان تعدیل می‌شوند و فقط 208 هزار کارمند تمام وقت خواهیم داشت.

بانک  "اچ‌اس‌بی‌سی"  در سال 2010 (1389) 295 هزار کارمند داشت؛ اما طرح‌های ریاضتی از تعداد آنها کاسته است. انتقال این بانک از انگلیس به هنک‌کنگ با هدف فرار از مالیات‌های سنگین و به دست آوردن فرصت بهتر برای توسعه فعالیت‌های مالی و تجاری صورت می‌گیرد.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار