پساب‌های رها شده مشکل اساسی زیست محیطی شهرستان آمل است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری، رئیس اداره محیط زیست آمل در همایش دوستداران محیط زیست در آمل این شهرستان هم‌اکنون در دو شعبه دوم و چهارم در امر رسیدگی به تخلفات و بازرسی از مناطق زیر پوشش محیط زیست تعامل و همکاری دارد و به امر پرونده‌ها در حد توان شهرستانی و با نظارت دادستانی و دادگستری حکم صادر می‌کند.

صادق‌نژاد با بیان اینکه این شهرستان در زمینه محیط زیست از سوی شهرداری در استان به عنوان پایلوت دیگر شهرستان‌ها قرار دارد،افزود:با توجه به اصل پنجاهم قانون اساسی در بحث محیط زیست یک مقوله همگانی است و همه مردم در این امر را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اصل این قانون جلوگیری از هرگونه فعالیتی به منظور تخریب محیط زیست درمناطق است،تصریح کرد:جلوگیری این امر حتی به فعالیت‌های اقتصادی کشور برمی‌گردد.

رییس اداره محیط زیست آمل با اعلام اینکه هم‌اکنون بسیاری از مسایل و موضوعات به لحاظ روحی، روانی و زیباشناختی مردم این شهرستان را آزار می‌دهد، گفت: مهم‌ترین موضوع در این راستا پل دوازده چشمه و بستر رودخانه هراز با آب زلال در این محور بوده که موجب نگرانی‌های مردم آمل شده است.

صادق‌نژاد با تاکید براینکه تجاوزات عرصه‌های طبیعی و بسترهای رودخانه با فعالیت‌های بدون قوانین وضوابط برخی از معادن به صورت غیرمجاز در این شهرستان اجرا می‌شود،افزود:این معضل نیاز به تعامل و نظارت دستگاه‌های اجرایی مسئولان استانی را می‌طلبد.

وی از صنعتی شدن پساب‌های خروجی برخی از معادن محور هراز خبر داد و گفت: این طرح به منظور خارج کردن واحدهای معدنی به صورت سنتی در نظر گرفته شده است تا مردم ما از محیط سالم و رودخانه‌ای زلال بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.