افضلی‌فرد:

گزارش پرونده فساد در فوتبال باید به اطلاع مردم برسد/کفاشیان با کمیسیون اصل 90 همکاری نکرد

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: قسمتی از گزارش پرونده فساد در فوتبال برای اصلاح به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ می‌شود و معتقدیم که گزارش پرونده فساد در فوتبال نیز باید به اطلاع عموم مردم برسد.

گزارش پرونده فساد در فوتبال باید به اطلاع مردم برسد/کفاشیان با کمیسیون اصل 90 همکاری نکرد"مصطفی افضلی‌فرد" در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به پیگیری پرونده فساد در فوتبال اظهارداشت: گزارش پرونده فساد در فوتبال بعد از تصویب هیات رییسه کمیسیون اصل 90 و قرائت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سه شکل اجرایی می‌شود و باید بخشی از این گزارش به اطلاع عموم مردم برسد و تخلفات صورت گرفته هم به قوه مقننه ارجاع داده شود.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین بخشی از گزارش پرونده فساد در فوتبال را برای اصلاح به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ می‌کنیم تا در این باره مسئولان ذیربط اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: به هر حال 90 درصد باشگاه‌های فوتبال دولتی هستند و یکی از زمینه‌های فساد در فوتبال، اداره باشگاه‌ها توسط دولت است. بر این ساس واگذاری باشگاه‌ها به بخش خصوصی باید سرلوحه مسئولان ورزش باشد. همچنین اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بر تدوین نظام باشگاه‌داری جامع تاکید دارند.

عدم شفافیت مالی یکی از موارد فسادزا است
وی تصریح کرد: عدم شفافیت مالی یکی از موارد فسادزا بوده که در این گزارش پرونده فساد در فوتبال به آن اشاره کردیم، همچنین یکسری از تخلفات مالی فوتبال را به قوه قضاییه ارجاع دادیم.

وی در مورد گفته‌های کفاشیان در مورد گزارش پرونده فساد در فوتبال بیان کرد: اگر رییس فدراسیون فوتبال اعتراضی به این گزارش دارد به صورت کتبی باید به ما ارائه دهد، به هر حال گزارش پرونده فساد در فوتبال بر اساس مستندات مدارک، شواهد و اظهارات افراد آگاه تهیه شده است.

وی در مورد اینکه گفته شده علی کفاشیان با کمیسیون اصل 90 همکاری نکرده تاکید کرد: بعضی از سازمانها و افراد با ما همکاری لازم را داشتند اما بعضی دیگر همکاری مطلوبی در این زمینه نداشتند و براساس برخی گزارش‎ها، علی کفاشیان نیز همکاری لازم را با کمیسیون نداشته است.

افضلی‌فرد در خصوص بدهی مالیاتی 25 میلیاردی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: بدهی مالیاتی شامل باشگاه‌ها مربیان و بازیکنان می‌شود. همچنین مسئولان امور مالیاتی در اخذ مالیات سهل‌انگاری کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: گزارش پرونده فساد در فوتبال به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار