پروژه عظیمی که در سال 85 کلنگ زنی شد اما در حال حاضر بعد از گذشت 9 سال هنوز هم بلاتکلیف مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ از اردبیل، مرحله اول این پروژه در مساحت 53 هزار هکتار احداث شد و قرار بود با ظرفیت تولید 100 هزار تن اوره و 600 هزار تن آمونیاک به بهره برداری برسد اما نه تنها به مرحله بهره برداری نرسید بلکه ساخت این پروژه به خواب 9 ساله فرو رفت.

مصطفی افضلی فرد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، در یکی از این اظهار نظرها ظرفیت اشتغالزایی این طرح را در صورت تکمیل برای 3 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اعلام کرد و با تاکید به نرخ قابل توجه بیکاری در اردبیل اجرای پروژه‌های مادر را از جمله ضروریات توسعه استان عنوان می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل کم لطفی پتروشیمی اراک را عامل خواب این پروژه عنوان کرد و گفت: پتروشیمی ااک با پیشقدم شدن در این طرح و وثیقه دادن خود بدلیل نا معلوی از اجرای این پروژه قهر کرد.

عاملی تاکید دارد این پروژه نیازمند سرمایه گذار جدید است تا بتواند این پروژه عظیم را از خواب و بلاتکلیفی نجات دهد.

استاندار اردبیل در بازدید از این پروژه ، پتروشیمی اردبیل را بزرگترین طرح صنعتی منطقه دانست و گفت : این پروژه عظیم علاوه بر رونق اقتصادی می تواند در کاهش بیکاری نیز نقش موثری داشته باشد.

خدابخش افزود:احداث طرح های عظیم می تواند گام های موثر و اساسی در توسعه اقتصاد و کاهش بیکاری شود.

وی نیز نجات دادن این پروژه از بلاتکلیفی را نیازمند سرمایه گذاری جدید دانست.

رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل هم گفت: این پروژه نمی‌تواند به مرحله فرجام و بهره برداری برسد و یک طرح اشتباه برای استان است.

در حال حاضر هیچ کدام از وعده ها به عمل تبدیل نشده و به نظر می رسد این پروژه به نقطه صفر خود باز گشته است و همچنان در خواب وعده‌های نافرجام مسئولان استان به سر می برد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.