فرماندار شهرستان اهر برای ساماندهی کشتارگاه دام شهرستان اهر مهلت یک ماهه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز، سید محمد عابدی، در جلسه پسماند شهری شهرستان اهر‌گفت: از شهرداری اهر که مدیریت این کشتارگاه از سوی آن است می خواهیم در یک ماه و یا با واگذاری به بخش خصوصی نسبت به انتقال کشتارگاه فعلی به سالن جدید کشتارگاه و همچنین خرید پوست کن اقدام کند.

وی همچنین دفن اصولی زباله ها و به خصوص نخاله های ساختمانی در شهرستان اهر را ضروری دانست و افزود: در کنار زیبایی محیط زیست، رعایت مسایل بهداشتی برای سلامتی شهروندان لازم است‌ که امیدواریم زباله ها و نخاله های ساختمانی که به بیرون از شهر و حتی بیرون از روستاها ریخته می شود باید به صورت اصولی دفن شود و ادارات زیربط نیز باید به این موضوع بیشتر عنایت داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر، راه اندازی مجدد کارخانه کمپوست اهر را ضروری دانست و افزود: تاکنون برای راه اندازی مجدد این کارخانه پیگیری های لازم انجام شده است که امیدواریم شهرداری اهر و شریکش که بخش خصوصی است در حل مشکلات آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه 89 درصد نقاط شهری اهر از فاضلاب مدرن برخوردار است، گفت: امسال نیز مابقی نقاط شهر اهر به زیرپوشش فاضلاب مدرن خواهد رفت.

فرماندار شهرستان اهر، گفت: برای سهولت در دفن زباله ها باید تکفیک از مبدأ زباله ها در اولویت باشد.

وی اولویت قرار دادن ساماندهی و زیباسازی ورودی های شهر اهر و روستاها و همچنین داخل شهر اهر و محیط روستاها را از مسئولان و ادارات زیربط خواستار شد.

عابدی همچنین با خواستار پیگیری مصوبات جلسه پسماند شهری جهت عملیاتی شدن گفت: در کنار مردم از ادارات زیربط نیز انتظار داریم بیش از پیش در حفظ بهداشت محیط شهری و روستایی تلاش کنند.

انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.