عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت : تغیر نگرش غرب نسبت به زن ایرانی از جمله دستاوردهای سفر فعالان اقتصادی ایران به آمریکا بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، از حضور هیت 10 نفر که متشکل از زنان کار آفرین، تجار، بازرگان و هنرمندان به آمریکا خبر داد و گفت: این سفر به دعوت و میزبانی یک تشکل غیر دولتی صورت گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: این موسسه آموزش جهانی در بیشتر از 75 کشور دنیا فعالیت دارد و از سال 2004 تا کنون بیشتر از 400 ایرانی فعال اقتصادی از این موسسه بازدید داشته اند.

این فعال اقتصادی از جمله اهداف سفر به تبادل تجربیات ، دانش و اطلاعات اشاره نمود و اظهار داشت: از آنجایی که دانشگاهها و مراکز علمی پایگاههایی برای توانمندسازی و تقویت زنان برای حضور در بازار کسب و کار هستند، از این مراکز بازدید به عمل آمد.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن اصفهان اضافه نمود: در طول این سفر از موسسات فرهنگی، دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف تجاری و موسسات مهم کار آفرینی بازدید به عمل آمد.

وی بیان داشت: از دیگر دستاوردهای این سفر شرکت در همایش زنان ایرانی فعال و شاخص در حوزه اقتصادی، مقیم در آمریکا و همچنین جلسه ای با انجمن مالکان زن فعال اقتصادی بوده که به ارائه تجربیات خود پرداختند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین در خصوص آشنایی با موسسات تشویق و ترغیب زنان و توانمندسازی آنها، گفت: به لحاظ اینکه زنان قشر آسیب پذیری در هر جامعه ای هستند ، نیاز هست تا با کمک های مضاعف و حفاظت وارد جامعه شوند .که در سفر با موسسات تشویق و ترغیب زنان وتوانمندسازی آنها آشنا و در خصوص تاثیر دسترسی به آموزش و بهداشت زنان و رشد و تقویت اقتصادی بحث و گفتگو شد.

این فعال اقتصادی با بیان این مطلب که از جمله وظایف ما در این سفر شفاف سازی و رفع سیاه‌نمایی هایی که در طول سال‌های قبل، نسبت به جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته می باشد ، تصریح نمود: تغییر نگرش نسبت به زن ایرانی و بیان این موضوع که زن ایرانی ، یک زن با پشتوانه قوی است که می تواند با این پشتوانه وارد جامعه شود و به فعالیت اقتصادی و اجتماعی بپردازد و همچنین بیان توانمندی‌های اقتصاد و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از دیگر وظایف ما در کنار تبادل تجربیات بوده است.

زهرا اخوان نسب اضافه نمود: ما بعنوان یک زن ایرانی دو مسولیت به عهده داریم یکی اینکه بتوانیم با حفظ ارزش های خود و برقراری تعادل بین محیط زندگی و خانوادگی با محیط بیرون در عرصه اجتماعی و اقتصادی فعالیت کنیم. وظیفه دوم هم این است که در حوزه بین الملل چهره زن مسلمان ایرانی را معرفی کنیم چرا که تصور غرب از چهره زن مسلمان ایرانی خلاف واقعیت می باشد.

زهرا اخوان نسب عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در پایان اظهار داشت: در این سفر توانستیم در حوزه‌های تخصصی کاری خود در اقتصاد، فرصت‌ها و چالش‌ها مذاکراتی را انجام داده‌ و اخرین وضعیت کاری خود را با کسانی که این راه را رفته اند بسنجیم و با کسب تجربیات و بومی سازی آن گامی است در جهت رشد و توسعه اقتصاد کشور برداریم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: عضو ، غرب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.