اصفهان؛

تجلیل هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهانی با حضور رئیس جمهور

معاون صنایع دستی استان اصفهان گفت: سه هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی از اصفهان همزمان با روز جهانی صنایع دستی با حضور رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان تجلیل خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان ، "محمد حسین دهقانی" در جمع خبرنگاران افزود : در مراسم تجلیل از هنرمندان برتر و پیشکسوت هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور از سه هنرمند اصفهانی "استاد علاقمندان" پیشکسوت هنر قلمزنی ، "استاد مهدی شمسعلی" هنرمند پیشکسوت زری بافی و "سعید کیانی" هنرمند جوان در رشته قفل سازی تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی اظهار داشت: همچنین در این مراسم از اثر فاخر و شاخص هنر قلمزنی استاد حسین علاقمندان توسط رئیس جمهور و مقامات مسوول رونمایی خواهد شد.

وی به حضور هنرمندان و صنعتگران و فعالین حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین تشکلهای غیر دولتی در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ،که در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می گردد اشاره کرد و افزود : در این نمایشگاه 47 غرفه جهت ارائه به هنرمندان اصفهانی پیش بینی شده ،که از این تعداد 35 غرفه از طریق معاونت صنایع دستی استان اصفهان و 15 غرفه از طریق اتحایه صنف صنایع دستی شهرستان اصفهان به هنرمندان داده خواهد شد.

معاون صنایع دستی استان اصفهان به برنامه های استان اصفهان به مناسبت هفته صنایع دستی اشاره کرد و افزود : فروشندگان برتر صنایع دستی استان اصفهان که دارای معیارها و شاخصه های لازم هستند در مجموعه میدان امام اصفهان (ره) به عنوان بزرگترین بازار تجاری صنایع دستی ،در روز 21 خرداد تکریم خواهند شد.

وی اظهار داشت: همچنین مراسم تجلیل از هنرمندان برتر صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رئیس شورای جهانی صنایع دستی در آسیا و اقیانوسیه صورت خواهد گرفت .

وی تصریح کرد: در این مراسم 20 نفر از خادمان میراث فرهنگی ، هنرمندان صنایع دستی و فعالین حوزه واردات و صادرات صنایع دستی تجلیل خواهد شد.

دهقانی از رونمایی پارچه زربفت به دست هنرمند پیشکسوت اصفهان جهت هدیه به آستان مقدس حضرت معصومه (س) در مراسم تجلیل از خادمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و فعالین حوزه واردات و صادرات خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: طرح اجرای این پارچه زربفت توسط مرحوم احمد ادیب معاون پیشین صنایع دستی استان اصفهان ارائه گردید ، که طرح و نقشه آن توسط خانم حدادگر مورد تایید و بر همین اساس از اوایل سال 93 توسط استاد مهدی شمسعلی و خانم داوری و عباسپور در محل خانه نساجی اصفهان مراحل تولید و بافت آن صورت گرفت.

به گفته وی ، قرار است این پارچه زربفت پس از انجام تشریفات به آستانه مقدس حضرت معصومه(س) اهدا گردد.

وی همچنین بازدید هیات شورای جهانی صنایع دستی از مجموعه کارگاههای توانمند صنایع دستی اصفهان ، بهره برداری از مجموعه مرکز تخصصی مرحوم احمد ادیب در خیابان سعادت آباد به عنوان پاسداشت ، تقدیر و تجلیل از معاون پیشین صنایع دستی و هنرهای سنتی ، رونمایی از احیاء هنر سنتی مینای خانه بندی از استاد میر لوحی و افتتاح کارگاههای صنایع دستی اداره کل زندان خمینی شهر با حضور مدیرکل و مسوولین شهرستان از برنامه های این هفته می باشد .

دهقانی همچنین از افتتاح خانه صنایع دستی نطنز در خانه تاریخی میر ترابی ها و مراسم معرفی روستای ابیانه به عنوان روستای هدف صنایع دستی در ابیانه خبر داد.

وی اظهار داشت : همچنین عملیات احداث دومین بازارچه صنایع دستی کاشان ، افتتاح و بهره برداری از کارگاه شعر بافی در کاشان و اهداء هدایا و کمکهایی بالغ بر 145 میلیون تومان از سوی معاونت صنایع دستی به به افراد کم درآمد شعرباف و عبا باف در قالب کمکهای غیر نقدی شامل مواد اولیه در این هتفه صورت خواهد گرفت.

وی بازدید از فاز دوم خانه نساجی سنتی استان اصفهان و رونمایی از پارچه دستباف در خانه تخصص نساجی سنتی را از دیگر برنامه های این هفته ذکرکرد.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: معاون ، صنایع ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.