به مناسبت هفته محیط زیست ۳ سامانه پایش آنلاین در پالایشگاه گاز سرخون و قشم،کارخانه آلومینیوم المهدی و منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس نصب و راه اندازی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعبلاس گفت:برای نصب این سامانه ها بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

مجید وفادار هدف از راه اندازی این سامانه ها را پایش ،رصد و کنترل آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی  عنوان کرد.

وی گفت:سامانه پایش شرکت گاز سرخون و قشم بر روی خروجی فاضلاب این شرکت نصب شده و دارای قابلیت اندازه گیری دما،کدورت،tss و ph است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود:  تا کنون ۵ واحد از ۲۰ واحد صنعتی کلان هرمزگان به سامانه پایش آنلاین مجهز شده اند و دیگر واحدها نیز موظفند تا پایان امسال این سامانه را نصب کنند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس  هم گفت:سامانه آنلاین پایش محیطی نصب شده در این منطقه دارای قابلیت اندازه گیری ذرات محیطی،اوزن،دما،بارندگی،سرعت و جهت باد است.

هندیان افزود: سامانه پایش کارخانه آلومینیوم المهدی بر روی دودکش های این کارخانه نصب شده و دارای قابلیت اندازه گیری گازها،ذرات خروجی و دما است.

وی گفت: تا پایان امسال یک آزمایشگاه معمتد با هزینه ۸۰۰میلیون تومان نیز در منطقه ویژه اقتصادی صنایع فلزی ومعدنی خلیج فارس نصب خواهد شد و نظارت ویژه بر تخلیه و بارگیری مواد معدنی به منظور کنترل آلودگی اجرایی می شود.

از۱۵تا ۲۱ خرداد ،هفته محیط زیست نامگذاری شده است.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.